Stilen som kommer stenhårt i år. Storformat ihop med någon form av stående mindre platta. Åtminstonde här i söder som är sådär 2 år efter stockholm antagligen
Rättså snyggt!
Har du förslag på hur man skulle kakla om man vill få lite 1920-talsstuk - utan svartvitt på golvet?
Utedass?
Inte samma, men samma anda:
Från en lägenhet i Spanien på en golfresort:
Någon har fått instruktionen: “Sätt dit en ny sittring”. Arbetet slutfört!
Detta är inte mitt hemmaprojekt, det är min kunds. Men jag vill se fler nu när utesäsongen är igång.
Oj den missade jag. Nej vi har en kåk från förra 20-talet och tanken var att det nedre ”badrummet”(duschrummet) skulle bli lite i stil med övriga kåken som vi renoverade tillbaka till 20 tal. Nu blev det lite meh… stilneutralt. Det övre (faktiskt badrum) blev dock kanonbra. Där sket vi i åldersstil.
Måste vara en man som beställt det där…
Sitter det en skiva limmad på risten, eller hur funkar det?
Mittdelen är lös. Man limmar ner med t.ex tec7 och fogar. Plattan är 186x186mm. Den bygger dock typ 16mm så det gäller att ha kraftigt fall precis runt golvbrunnen och/eller att plattorna inte är allt för tunna.
Dagens project var att hyvla till 45x70:or till lagom dimension för att bygga ett arbetsbord.
Nu att ordna reservdel , dock hygglig kvalite, hyveln är åtminstone +30 år gammal..köptes ny en gång i tiden.
Projekt fixa en “lounge” av ett rum som varit lite bråteaktigt.
Det blev ett skruva ihop-projekt av en monteringsfärdig och utfällbar säng.
Mååånga delar att få ihop. Sådär 200 stycken skruv. En näve små dyckert. Gasfjädrar. Etc. Med 49 sidor instruktioner att följa. Tog en hel dag.
Iofs platsbyggd hylla också, och eljobb och målning men där hade jag proffs inhyrda.
Är det alternativet till ”sova på soffan”?
Man rullar in trötta gäster där.
Skämt åsido: Ett sätt att ha två sängplatser utan att det tuggar i sig så många kvm.
Så heter det, ja.
Ganska trevlig lösning med hel vägg av inredning. Fönstret ser lite felplacerat ut men det är väl smällar man får ta
Ps. Fan va trött jag är på “greige”, men det är ju inne. Ds.
Ps2. Skulle du varit hypermodern hade du målat taket i samma kulör Ds2.
Håller med om fönstret. Får leva med det. Att bygga om där var inte aktuellt.
Flytta fönster → tegelvägg görs om + göra om radiatorer + såklart insidan men den är en baggis i sammanhanget.
Idag perfekt väder att dona i det överbelamrade utrymmet som är min sk snickeriyta.
Ny arbetsskiva på G
AlbertS: Jag citerar just detta inlägg med bild för att ställa en fråga:
Jag har nu, under en liten resa, bott på kanske 10 hotell. Ett enda bad/wc av dessa hade satts med kakel/klinker så ALLA fogar matchades. Ungefär som de jag sett att du gjort på alla bilder jag tänkt på, och som bilden ovan.
Det rummet som hade fogarna linjerade hade inte ens kvadratiska plattor (utan annat förhållande som ändå efter två eller tre plattor var “i synk”) och en del av en vägg som avvek med mycket mindre kvadrater, som även dessa var linjerade.
Min fråga: Är det egentligen “svårt” att få till linjerna? Tidskrävande? Ställer fall på golvet till det? Är det bara ointresse av den som kaklat när fogar på golv och väggar skiljer några cm? Det skiljer ju exakt lika mycket, hela vägen. Om kakel och klinker har olika mått förstår jag att det är omöjligt att få till (fast då tycker jag kanske man valt fel storlekar). Jag, som lekman, kan ju tycka att det är supersnyggt när fogarna stämmer. Sannolikt betyder det något för dig också som lyckats på alla bilder jag tittat på.