Hemmaprojekt

Lite tyngre uppgift hemmavid.

Det verkar inte komma så mycket mer filmer från projektet. Mest för att jag inte var säker på hur man skulle montera ett kök så ville inte filma när jag inte kände till strukturen eller behövde göra om nåt osv.
Det har dock gått över förväntan och visst har man åkt på några nitar längs vägen men än så länge samma köksbeställning som jag började med och lyckats montera allt själv och även gjort några modifikationer efter eget huvud.

Diskhon fick perfekt cc som jag började räkna på när jag riktade väggen till vänster. Inredeningen bygger och har ca 5mm marginal höger om högskåpet. På väggen bilden är tagen från har jag ca 8mm marginal till ytterhörnet. Med andra ord funkade matten :slight_smile:

Idag och igår har jag satt in diskmaskiner. Dock utan front just nu eftersom jag dels avvaktar bänkskivor för slutgiltig höjdjustering samt att handtagen skall modifieras med koppardetaljer i slutet av veckan och det går inte montera bort handtagen smidigt från diskmaskinerna när luckan är på plats om jag förstår ritningen rätt.

Efter diskmaskinerna och bänkskivan (mäts upp måndag n vecka och levereras säkert typ tvp veckor efter) så skall sockeln dit men det hoppas jag inte blir några problem. Istället för den plasiga träimitationen som levereras med köket funderar jag på att kapa upp några täcksidor jag har över och använda som sockel för en mer gedigen stil.

Imorgon levereras dörrkarmar och då kan jag börja med foder och socklar.

2 gillningar

2sr diskmaskiner?!

1 gillning

image

Två DM är fiffigt. Jag har “bara” en pga utrymmesbrist. Har däremot två ugnar, vilket är helt nödvändigt för en fungerande logistik.

Har man mindre plats så finns det normalstora maskiner m dubbellucka.

Så på fan. 3 år innan uppskattad deadline.

2 gillningar

Ska du ha visning?
(Det brukar vara då de kommer på plats…)

1 gillning

Bor nog kvar om jag kan betala räntan :wink:

Innan jag fortsatte med sockeln åkte jag ner till sölvesborg och köpte lite akustikpanel som gör sig bra bakom tv’n.

Ja det är väldigt inne just nu men lite syndig får man väl va.

1 gillning

Vita socklar? :face_with_raised_eyebrow:

1 gillning

Eh javisst. Ek är så jävla dyrt. Och platsmålat e nice

1 gillning

Mmmm, det blir fort ganska många kronor. Vi tänkte sätta valnötsocklar och det är drygt 30 meter sockel. När jag såg priserna (550+ kr/m) så tänkte vi om. Fortfarande valnöt, men fanerade istf massiva. Förhoppningsvis håller de färgen tillräckligt bra.

O har du trä får du h ekkarmar, foder etc. Det drar med sig…

Är trots allt inte gjord av pengar.

Dessa socklar kostade mig i runda slängar 1500 spänn för typ 44 meter.

Ps det va dessutom 8st 2.20-foder i det också.

1 gillning

Går att betsa för att slippa fanerad spånskiva.
Äldre marmoreringsteknik …ja så allt i projektet inte blir a la katalog…

Fick hitta på för att slippa känslan av låda med dörrar.
2 fusk fönster som bryter av.

Den blå färgen ser ut som du försöker maska av nåt i filmproduktion.

Blev bara ett litet tak.

Innan semestern tyckte man att man fick mycket gjort på kvällarna. Under semestern fick man ingenting gjort. Efter semestern fick man ännu mindre gjort när energin va slut på kvällen… Semestern är döden

1 gillning

Försöker ofta att bryta av med något, blir så slätstruket om alla färger smyger in i varandra.
Men lite skrikigt är det, har färgpigment hemma om beslut för lite nedtoning skulle tagas.

Kaklar… Sjukt tråkigt o göra hemma.

2 gillningar