Hemmaprojekt

Den stump hängränna som snickaren satte som utlopp när han bytte grejorna (tak, plåtjobb). :wink:

Nästa rum påbörjad.

Och i parallell hjälper jag en vän att byta ut 150m2 gammal trall efter linerbytet vi gjorde först.

2 gillningar

Som du sa norrland ikea är långt ifrån perfekt men gick att tvinga ihop med lite skruv och tec7 :slight_smile: nu får det torka nåra dar sen kan tom Puttaren sitta på :joy:

2 gillningar

10h trodde jag inte det skulle ta (inkl käk)… men är lite sleten idag.

1 gillning

Får sälja kåken.

Något säger mig att en överhandsfräs och en snyggt inlagd list kommer att ske.

Nej det är en dörr där så tröskelplatta kommer läggas. Man bör ju inte ha för långa spann.

Beställde dörrar igår, 4-5 veckors leverans… skönt, då hinner jag installera köket tänkte jag. Nehepps, ny status 2:a augusti fick jag precis. Då får man rappa på igen. :wink:

sjukt imponerad av alla inlägg här

1 gillning

Jag fattar inte. Vad är fel?

Förstora övergången checka linjeringen på golvet…

2 gillningar

Perfekt centrerat skåp till diskhon framför fönstret. Planerat sen upprätning av väggar. Skönt!

(Sen kan man fräsa ner hon +/- 5cm i sidled men ändå!)

1 gillning

Bort med det gamla taket och upp med en ny pergola och nytt räcke

2 gillningar

Förstår att du får, vill och kan. Men det borde fan va bygglov på sånt :smiley: Blir ju som en ny huskropp.

Satt ju ett bygge där innan.

Tack @Duffaren men det går inte alltid som man tänkt sig…

… man lär sig förhoppningsvis av sina misstag :slight_smile:

Som sagt jag förstår. Och en jävla fördel o ha en. Men snyggt är det inte. Hade passat bättre mot en funkistyp av hus.

Samtidigt är jag liberal och tycker man skall få göra precis som man vill på.sin egen mark. Säger bara vad jag tycker om designen om det är ok :slight_smile:

Ca 150 m hagtornshäck klippt.

Lite småsnickrande på bortaplan, jag o svågern knackade ihop det på bilden +reste väggarna…ett hyggligt dagsverke av 2 ledbrutna gamlingar.

Golf?? Någon lucka dyker det upp någon gång…

Målat taket …

6 gillningar