Har reggat 1 rond i år(höjning).
Går trögt att värpa fram rundor där målet är score inte träna o mysa lite lojt.
Svag sänkning hittils i år.
Har börjat regga lite nu när jag äntligen börjar närma mig normalt spel.
Kändes fel att regga 16-23 poängsrundor när jag knappt kunde svinga pga armbågen.
Upp till 10,8
Ner till 16.6
tangerade tvåsiffrigt i helgen… OCH, jag har ett antal påverkande rundor på plats 15-20… Så mot 12…
Mina sista 20 reggade rundor sträcker sig från 2020.
För att ens få in 20 reggade rundor 2025 måste jag spela 19 rundor till vilket skulle kunna ge en utveckling för 2025.
“Sjukt” mycket spel på bana behöves mao..
Läskigt, men nu är du motiverad att leverera!
Mitt hcp är i högsta grad stigande. Hoppas plana ut runt 15 kanske och ta det därifrån. Är sämre idag än jag var precis efter comebacken så det går åt fel håll. Ju mer jag spelar desto sämre blir jag.
Golfvecka i antågande. Behöver regga en runda till för att få ett slag till.
Mtp. Hur andra gör så känner jag inte mig fuskig… skulle det råka hända att jag drar in en bra runda eller 2 i veckan, så får det bli så. Skäll från spelpartners kan jag ta.
Egon
Man reggar väl alla rundor, bra som dåliga, där man spelar med fokus på att “göra en score”? Sedan blir hcp vad det blir. Följer man god ordning vad gäller att regga så kan man ju sedan igga den där sortens kommentarer.
Har du kikat något på videos eller läst om spelstrategi (course management) och hur man ska tänka sig runt en bana?
Det gjorde stor skillnad för mig när jag var på väg åt helt fel håll för ett par år sedan och det utan någon som helst teknisk förändring.
Njae. Jag provade ut nya järnklubbor och fick veta att jag svingade outside in. Försökte åtgärda det på egen hand och gick till överdrift så jag fick problem med sockets och flipp-hookar. Vilket i sin tur gjorde att jag tappade självförtroendet.
Nu jobbar jag med att få upp armarna mer i baksvingen igen. Har även lagt mig till med ett väldigt starkt grepp som jag också försöker få ordning på.
Ångrar att jag gjorde en custom fit.
mer tvungen;-)
Vad är det värsta som kan hända. Typ. Lovar att dom flesta spelare vara tänker på det optimala slaget.
Jag reggar alla rundor på 9 hål eller fler. Undantaget de få dagar när kroppen bråkar och spelet blir lidande.
Jag ids inte spela fokuserat alla ggr så jag reggar kanske 50-75% av rundorna.
EDit: Niohålare är en något tveksam grej att regga, tycker jag. Speciellt på hemmaplan där en av nio-slingorna är 1-2 slag enklare än de andra två utan att det syns på slope. Det är kontrollerat via tävlingar och score på de olika slingorna, så det är inget som jag hittat på.
Rätt men fel.
Det syns på slope men det finns bara marginal till att ge udda slag på den svårare slingan pga. att 9 individuella hål ska kunna vara hcp.grundande.
Egon
Aha.
Slopen på hemmaplan är nästan lika för alla tre 18-kombos.
Det beror kanske på att den enklaste slingan också är den längsta (dock ngt slag enklare än de andra två pga färre eländesgrejor där bollen kan försvinna).
Ha händerna framför kroppen så får du upp dom på direkten
Mitt hcp ner från 1.2 till 0.9. Endast årets rundor som underlag.