Samlingstråd för handicap-utveckling.
Jahapp. Ska vi ge det en allra sista chans då innan man blir för gammal på riktigt.
Målet är att klocka in på under 12 till hösten.
Hur, ja det vete fan.
Men att det ska ske, det vet jag.
Kan knappast vara så svårt.
Hcp 12 borde kunna innehålla en hel del krämpor.
Kommer såklart inte ta mitt livs första lektion i år heller.
Om du vill sänka hcp så tar du givetvis in den hjälp som tar dig mot målet. Annars är det “Talk is cheap”.
Jag har aldrig tagit en lektion heller. Helt enkelt eftersom jag ser på svingen som en levande organism som hela tiden förändras. Om jag tar en lektion och ändrar något så kommer det vara borta veckan efter… .
Men visst, en lektion skulle man ju kunna ta för att få reda på ev grava fel man lagt sig till med. Men men…
Gjorde du utprovning när du köpte nya klubbor?
Fick du inga tips då?
Jodå. Hade lite för många grader utifrån och in. Det har jag jobbat med sen dess. Nu slår jag ofta en svag draw istället för den gamla faden.
En “minilektion” med andra ord.
Ibland vill jag ha det ogjort. Slog aldrig sockets innan utprovningen.
Det ordnar sig snart när svingen “lever”, eller?
Haha, Ja du… Hur stänger man Pandoras ask?
Lycka till @Vattenmannen . Håll bollen i spel så löser det sig
Bra grundtips. Räcker nog till hcp 12, för de flesta.
Vilket är startvärdet, dvs nuvarande hcp?
Är du skapligt stabil på nuvarande hcp, @Vattenmannen?
Legat 15-17 i flera år. Lägst nånsin var 13,9.
Så 2-3 slag skall skrapas bort. Det är definitivt görbart. Troligen är det görbart även utan att köpa lektioner, men det beror ju på vad som är “svagheter” eller “problem” med svingandet idag.
Ett slag via bättre chippning? Ett via bättre beslut (håll bollen i spel). Sedan är det ju nästan klart.
Don’t follow a bad shot with a stupid one.
Som caddien sa till mig på Valderrama… LOOK AT DE BALL (Vattenmannen tror jag har en tendens att titta upp)
… själv har man problemet att ha 9 i hcp men borde ha 15…
så jäkla sant
För att uppnå annat resultat vs det vanliga bör oftast något utanför det vanliga utföras detta för att slippa få det vanliga resultatet.
Mao kom igen kläm fram en plan.