Ja så blir det ju. Jag går åt det hållet så får vi se hur det blir.
Går på semester idag och planen är väl att det ska bli en del golf. Synd att det ska vara så svårt.
Ja så blir det ju. Jag går åt det hållet så får vi se hur det blir.
Går på semester idag och planen är väl att det ska bli en del golf. Synd att det ska vara så svårt.
Jag följer ”god ordning” såpass att spelfältet/golfsverige inte drabbas av mig/mitt hcp.
Jag orkar inte tända om när oturen (läs. mitt psyke) grinat mig i ansiktet tidigt på en rond.
Rent moraliskt följer jag reglerna slaviskt och skulle min omotiverande runda vända, på något mirakulöst sätt, så reggar jag alltid ett ok resultat.
Egon
5.5 - 8.9 so far
Iofs inte hcp utveckling men indirekt …
Byte av sand i bunkrarna till “bättre” lämpad sand har givit att från risig bunker spelare har man lyft sig till acceptabel( subjektivt).
För knappt ett år sedan:
Idag totalt tappat fokus på golfen - mer intresserad av att skjuta och klura med SQL eller nåt annat kul.
Dagens hcp: 5,0 (soft cap)
välkommen in i gänget
+3 mot hcp, +0,2 i hcp systemet… Orsak, greendyslexin slog till med full kraft. Och att man är dum i huvudet som golfare. Jag tyckte mig se ett rel tydligt break till höger. Kamraten som låg lite höger om mig, hans boll bröt VÄNSTER. Jag noterade detta, men hade ju sett min linje, och höll den… Det skulle jag inte ha gjort såklart.
Det där 8 bästa av 20 och så cap på löpande 12 månader - betyder det att mitt handicap kommer att förändras “automagiskt” den 10/7? Då bör ju cap baseras på mitt lägsta handicap 2,4 ser det ut som. Om jag inte råkade ha kring två i höstas också nån gång av misstag.
Ser man nånstans att ”cap” aktiverats?
Fått 3 slag extra sen säsongstart
5.5 till 8.9
Stjärnan visar att CAP används.
Antar det om det är en rent matematisk modell.
Ok. Ingen cap för mig än då
Ny runda sämre än hcp, fritt fall… Två hål ställer till det, två par treor.
Första nedför medvind, tar liiiiite för lite klubba. Toppar chippen treputtar…
Andra 169m motvind över vatten, slår ner i vattnet såklart, missar greenen med droppen, chippar, tvåputtar för en trippel… Gör jag par eller sogey som sämst är jag på hcp.
MEN!
Jag har nåt på gång svingmässigt, men puttar (förjävla) illa, det kanske är det vi ska fokusera mer på utöver längd @Puttaren…
Om du puttar riktigt dåligt är det sannolikt antingen,
Jag har provat crosshanded, man det går fanimig inte… Men det ser så skönt ut… Men det där att starta med linje på en linje har jag småprovat, men det går väl inte över en natt antar jag?
Jag skulle vilja att någon ser på när jag puttar och säger: “lösningen” typ att du står öppet eller dina axlar är si eller så, något enkelt som jag kan ta till mig.
Man är väl lite känslig mot förändringar, om de är för omfattande, lite otålig kanske?
Nåja, vad är väl en 70cm putt för par…
Eller som en kamrat sade till mig under en scrambletävling “Hur FAN siktar du egentligen?”
Linjen jag såg bakifrån var inte den samma som jag såg när jag stod över bollen och skulle putta…
OM det skulle vara något med klubban.
Han utgår från modern putt metod.
Svårast om kortare är att det finnes tillräckligt med vikt i klubbhuvudet.
Kanske en dum fråga, men har du tagit en puttningslektion? Jag gjorde det och det visade sig att jag liksom Old-T inte siktade alls där jag trodde. Trots linje på bollen. Har bara ett bra öga och det spökar i golfen.
Min lösning blev att verkligen linjera upp bakom bollen och sedan när jag står över bollen blint(!) lita på linjen på bollen och inte vad jag känner
För min del var problemet att mina dåliga ögon gjorde att jag inte såg att linjen på puttern och linjen på bollen inte var i linje med varandra.