Handicap-utveckling under 2025

Gissar att du vill få händerna att jobba som en mer stabil enhet. Det är bra. Lätt att slarva med greppet utan att man tänker på det. Pron brukar se det direkt.

2 gillningar

Årets mål är nått, hcp under 13. Första nio idag 21 poäng. Fick en rejäl svacka efter en kort fika, men kom tillbaks på slutet. Kom in med 36 poäng vilket blev en sänkning med 0,2.

Jag får fundera ut ett nytt mål.

1 gillning

Två mål känns givna. Sub 10 hcp och sub 80 slag.

Fokusera på mål nummer två så kommer mål nummer ett.

1 gillning

Kör ni med:

• Resultatmål, dvs hcp sub10 eller 3/4 av alla ronder sub80?
  • Eller med utförandemål, dvs svinga/putta/chippa si eller så och sedan kommer det målet leda till resultat som är trevliga?

Jag bara lirar och har kul, har ingen riktig strategi för att nå mina mål.

2 gillningar

Sub 80 är inom räckhåll. Första nio idag 38 slag (par 34).

2 gillningar

Rätt nöjd om jag går sub 80 en gång om året :smiley: Men vårdar man sina slag är det större chans att både gå under 80 och klara 10 i hcp. Om det nu är ett mål. Personligen nöjer jag mig att ha roligt och att hamna i roliga situationer.

Som när jag chippar nära för skänkt birdie och berglund sätter eaglechippen. Det säger kanske inte så mycket men då vi har bet på det plus lite gött snack i bollen (lagom pikande) så blir erfarenheten x 10 och något vi pratar om i tio år sen.

2 gillningar

Word! Jag försöker använda den metoden jag också. Kanske har jag därmed högre hcp (12 just nu) än jag skulle kunna ha men det blir roligare att spela.

1 gillning

Jag har en liten känsla av att jag kan gå under 80 i sommar. När alla planeterna står rätt.
Vi spelar lättsamt och utan stress, det ska vara kul att lira, annars kan det vara.

1 gillning

Det spelar ingen roll om hcp ramlar under 10 eller inte. Jag är nöjd över att ha kommit dit jag är idag. Men, jag kommer inte att sluta upp med att försöka bli en bättre golfare.

1 gillning

Försöka avsluta alla påbörjade 18hålare

Om jag lyckas oftare med mina primära mål kommer hcp att droppa…
Startade på 7,4
7,2
7,5
7,9

Har inga mål kvar. Siktade på scratch ett tag innan kroppen sackade ihop. Nu gläds jag åt att gå under par då och då. Handicapet får bli det det blir.

Än så länge är det jämnt iaf… 34, 35 och 35p (ja, ni läste rätt, P som i poäng)
Kunde man sedan undvika alla dessa pliktslag skulle det kunna börja se bra ut…
Men det är ju en dryg månad till Ungern :slight_smile:

skall försöka förbättra men inte troligt …

3 rundor lirade i år, subjektiv statistik ger att all spel runt/på green är det läge att träna på för att ordna de lågt hängande frukterna.

Gubben gnuggar vidare.

2 gillningar

Gubben fortsätter att gneta på. Stabilt spel runt hcp. En del regn under rundan idag så puttningen var riktigt besvärlig. Det andra funkade bra.

1 gillning

ligger också stabilt

1 gillning