Golfresor vi kanske har råd med

Ok gjorde det. Du sätter bara [grid] framför dina bilder och [/grid] efteråt på egna rader. Väldigt smidigt och snyggt.

1 gillning

Detta fungerade ett tag automagiskt när man lade in flera bilder. Kan vi få tillbaka den funktionen?

Inte vi som programmerar forumet.

Oops, fanns visst en setting för det :+1: experimentell, men vi testar!

1 gillning

Boendet mjuka eller hårda sängar?
Maten var det blandat turkiskt kök o andra alternativ ( uppskattar turkiskt). Hade de turkiskt kaffe? Senast jag var i Turkiet hade inte hotellet det…Effes, eller annat?
Banan, rull på fairway? Var det svårt att slå bort bollar?..

Gällande rummen hade jag ensam ett deluxe rum vilket var stort. Alltid ok städat. Säng definitivt åt hårdare hållet. Maten var turkisk buffé under lunch och middag med olika grytor samt grillat. Fanns alltid fisk, kyckling, något kött och nått vegetariskt typ kikärtsgryta. Massa röror typ humus. Desserter om var åt det söta hållet. Även frukt. Mellan lunch och middag fanns det pizzaslice och hamburgare vid något tillfälle men detta åt jag aldrig för vi hade tidig start och kom in till lunchen. Fanns turkiskt kaffe och té. Hade ju all inklusive vilket var trevligt. Dock är det lågsäsong så vissa saker på hotellet var inte öppet än utan det fixades inför säsongen. Dock tycker jag det fanns tillräckligt för mina krav på hotellvistelse.

Fairway gav viss rull men de var ännu inte hårda utan mer mjuk. Greener lite långhåriga i början och i slutet bättre och snabbare. Ondulerade greener som för min del var svåra. Gick att slå bort boll i vattenhinder och uppe på kullarna där det var högre gräs men jag tycker inte banan slukade boll. Första två dagarna i bra förhållande slog jag bort en boll, dagen med typ storm 4 stycken då det driftade tokmycket när vinden kom från sidan och det var svårt som satan. Waste areas var det gott om och där var det mycket sten så var lite nervös för stenskott på klubbhuvud men plockade bort de lösa stenarna så gott det gick. Bunkrarna hade ofta mycket sand och det var tung känsla på den så att ta sig ut var inte alltid så lätt.

Vi spelade gul tee vilket fungerar bra om du inte är långtslående och längd på håll var varierade. Marshall åkte runt och sa till vid långsamt spel nästan så det var lite larvigt vid något tillfälle. Fika efter nio var Big No No, du blev utkörd från restaurangen. Fanns dock en bil som sålde saker ute på banan som ibland åkte runt men ofta parkerad på ett ställe.

Sen fanns rangen och övningsområde som såg ok ut.

Överlag en bra spelupplevelse som klart påverkas av väderförhållanden.

2 gillningar

Den banan har jag haft siktet inställt på några år nu, dock rinner det alltid ut i sanden. :stuck_out_tongue:

Vi kommer inte börja med gul, blå eller rent av röd för att känna av lagom nivå för vårat gäng. Efter det beslut för resterande rundor.

Ser att slagen för den övermodige kan rinna iväg…

Ja Turkiet blev det inte tyvärr, hade trott att det skulle bli en hel det.

Inte varit i Turkiet sedan 2008. Längtar inte tillbaka.

Lirade de flesta bra banorna där plus Lykia som jag mest tyckte var gimmicky och låg väl långt från Belek.

Problemet när man får resan betald pga journalism är väl att det blir något klurigare att bedöma golf per krona. Det är väl mest där lockelsen ligger. Ihop med en relativt kort flygresa.

Det ska ändå betalas i form av arbete så det är inte bara en dans på rosor.

Om man vill ha max utdelning per krona är det kanske ett alternativ, men magkänslan är inte bra i Erdogans rike.

Bojkottar USA av samma orsak?

Nej. Gradskillnad i helvetet.

Däremot bojkottar jag USA av kostnadsskäl. F-ing dyrt där nu.

Bara förnamnet…

Titta på Kanada istället. Billigare, snyggare, trevligare och ingen Trump.

Aldrig fel.

De flesta vill faktiskt ha valuta för sina surt förvärvade slantar, magkänsla är just en känsla…

Magkänsla är en metafor för “saker där gör att det är mindre lämpligt och/eller mindre attraktivt”.
Magkänsla, intuition, erfarenhet, slutsatser, sannolikheter, olämpligheter, … allt förpackat i ett enda ord. :wink:

1 gillning

Magkänsla är en metafor för “saker där gör att det är lämpligt och/eller attraktivt”.
Magkänsla, intuition, erfarenhet, slutsatser, sannolikheter, lämpligheter, … allt förpackat i ett enda ord. :wink:

Moddade lite…;), …“,magkänslan” är subjektiv och har ingen generell sanning.

1 gillning

Vad är motsats till magkänsla? Huvudkänsla?