Den upplevelsen har jag nog aldrig haft men jag får ju å andra sidan pynta upp mot 30’ per person och vecka. All inclusive är normalt sett inte något för mig, just pga att man inte så ofta kan välja sådana alternativ som man skulle vilja ha (pga de inte erbjuds).
Men smaken är som baken.
Bara haft det 1 gång.
All incusive är ju just billigt. Och enkelt. Men inte kulinariskt maximerat.
Några bra deals i grymma hotell. 1927€ för spel på bl.a valderrama. Ta med en hundring till caddien.
Personligen hade jag bytt Sotogrande (golf) mot Finca Cortesin men smaken är som röven. Många håller inte med mig. Man slipper mer folk på så vis åtminstonde och greenerna är helt sagolika.
Jag tycker tvärtom. Finca Cortesin är en riktig skitbana medan Sotogrande är en magnifik Trent Jones Sr-pärla. Men det är ju som sagt en smaksak.
/Edit: SO/Sotogrande är dock ett magnifikt hotell. Rekommenderas varmt om man har råd.
Har du spelat Finca cortesin mer än en gång? Jag tycker den växer på mig för varje runda jag spelar den nämligen, speciellt första 3… så visst, skall man bara besöka den en gång, då är sotogrande roligare alla gånger.
@Puttarn fråga då du har spelat “, överallt”.
Belek Caraya ,National hur står sig de vs banor i Spanien för liknande greenfee.
Sist jag var där var skicket bättre på banorna i Turkiet om man undantar Valderrama, La Reserva och nån mer. Och lägre pris. Högt speltryck dock.
Svag för Turkiet. Boende, mat, golf till mycket rimligt pris. T.o.m för en fattiglapp som mig.
Om det inte vore för Erdogan
Driver han golfbanor och hotell?
Är han kock?
Egon
Tveksamt, men han driver ett land med en del minst sagt tveksamma metoder…
USA som resmål är helt uteslutet, minst så länge som DeTe är hövding. Som en ren princip pss som jag betraktar UAE och Turkland som olämpliga, men även pga den bevisade nyckfullheten som nuvarande boss kör med.
Är marinerad av en Interrail resa till Turkiet i ungdomen…positivt +++upphöjtx.
Erdogan står för en stor del av Natos samlade arme, är inte krokad i arm med Putin.
Har inte du ojat dig över polariseringen, hycklare där?
Polarisering är inte bra men jag inser inte riktigt vad mitt ställningstagande har med polarisering att göra. Skulle vara att jag skrev om det här då, kanske. Det är oklart om det driver på ngn polarisering i praktiken men kanske kände du dig påverkad?
Givetvis finns där plussitiva saker med Erdogan, precis som med UAE, DT och andra som inte riktigt “beter sig”. Jag är nog mer benägen att sponsa Turken än jänkarna, just nu. Matthandlaren kör i alla fall ungefär samma typ av race mest hela tiden.
DT:s oberäknelighet (vad gäller taktik) har jag ingen lust att befatta mig med. Strategin hos DT är klar, men det vinglar ju nåt gröndjävulskt på vägen.
Jag gick och kände mig otrogen i Egypten, skulle känna mig otrogen i Turkiet nu. Var på väg strax innan han blev jihad, polaren hade en lägenhet i Turkietl
Jag skulle hellre sponsra Turkiet men jag skulle hellre åka till USA…
Inte när du ska betala mat och annat…