Innehåll, enligt mig billigt i Spanien är helt klart billigt av anledning, typ det tillkommer kostnader samt billigt är just billigt map banor, har bara spelat några.
Turkiet är billigt både på innehåll samt pang för pengen. Typ för att göra av sig med lite stålar blir det att dricksa bort ca en tusing.
Att knåpa ihop en egen resa är för min del inga problem, skulle till och med tycka det var lite kul. Men det som skulle suga är avsaknaden av andra resenärer på resan. Därav besvikelsen på Soma Bay förra året när det bara var jag och min polare och ett annat par med.
Buenavista med Hedbloms var grymt. Först massa träning och golf på dagen, och sen sitta i restaurangen på kvällen och höra Peter och Madde dra historier från sina dagar på touren. Peter kunde i stort sett sitta och hålla monolog hela middagen, skitkul var det!
…men jag är lite ovillig att skicka mina pengar till Turkiet. Bland golfresmål så ligger nog UAE i topp på listan över ställen dit jag kanske inte villl skicka mina pengar.
En avvägningsfråga.
Jag är inte jätteofta helt definitiv och slutgiltig. Det är osannolikt att vi någonsin kommer skicka pengar till UAE, pga deras styre och syn på mänskliga rättigheter samt deras syn på män vs kvinnor. Turken ligger “bättre” till men på intet vis “bra”.
Som en vanlig i den stora stacken har man inte så mycket annat än plånboken att rösta med. Så då tycker jag att man bör väga in ovanstående i sina resval.
Om jag håller till på politiska barrikader och hojtar och driver retorik? Definitivt inte. Har aldrig gjort och kommer sannolikt inte göra.
Nordicgolfers ordnar resor ungefär enligt önskemål. Har nyttjat deras resebokningar två ggr. Mkt nöjd båda gångerna.
Ena gången (ES) enbart boende, golf och transfer.
Andra gången (ZA) även flyg och hyrbil.
Checkade alternativen som reseledaren fiskade fram.
Önskemål är alltid all inclusive, enklast så.
Spanien billigt all inclusive är svårare, Morisco 5x18 har avverkats och lockar inte. 15500kr.
Ett annat Spanien Alternativ liknande pris men halv pension 5x18.
Turkiet alternativen gav att endast en bana hade spela hur mycket du vill med all inclusive Lykia ca 15500.
Cornelia Delux endast 4x18 all inclusive 16000.
Ett bra alternativ om man vill lira andra banor med.
Greenfee oftast runt 1000kr.
Andra alternativ skulle inkludera Pasha +Sultan, Pines+ Dunes ca 16000 5x18 all inclusive.
Pasha,Pines,Dunes har spelats.
För min del hoppas jag att en Lykia dag bytts till någon annan bana.
Parkering Landvetter+soppa dit/tillbaka+något innan flyget+något på flyget,tokens för vagn+range bollar+klubb tvätt? Någon sketen t-shirt med typ I love golf I Belek… Lite till de i restaurangen, hotell städerskan ska ochså leva så lite där. Taxi.
Bygger på lite här o där.
Så runt 20 papp totalt ligger nära till hands.
Flådigare banor/hotell +3000-4000 på Lykia alternativet.
Min gamla måttståck har alltid varit att spendera ungefär lika mycket som resan kostade. Så kostar din resa till Lykia 15500 så blir det i verkligheten 30 då typ. Är det “all inclusive” går såklart matbudgeten ner och är inkluderat så det lär ju svinga lite ekonomi men “all inclusive” kan dessvärre betyda “same shit as always” och urvattnad öl etc. Som min anställde uttryckte sig “går ju inte bli ful på den skiten man pissar ut mer än man hinner dricka”.
Totalt runt 20" blir det, det är skillnad på innehållet Turkiet vs Spanien.
Spanien senast, urvattnade drinkar,blaskigt öl, vinet till maten var fruktansvärt dålig, men det gick att köpa till bättre vin. Kollegan köpte sina öl i närmaste supermarket