Golf och öl

Har helt missat denna tråd!

Men visst kan jag dricka öl både före under och efter en runda golf. Att dricka så att man inte kan hantera sig själv eller sina slag, det går såklart bort, men jag har rundor under intag som är bättre än utan och vice versa så alkoholen vet jag inte hur den påverkar egentligen. Hur full blir man av 5-6 kortburkar på 4 timmar en solig dag i glada vänners lag egentligen?

Grundinställningen är att man dricker om man vill sålänge man kan sköta sig. Det handlar om förutsättingar också. En regnig dag i snålblåst är ju kanske inte ens ölsuget på plats på samma sätt som i +25 och solsken.

Tävling, aldrig.

1 gillning

Som Nordan. :slight_smile:

1 gillning

Håller naturligtvis med dig i allt men tillstår att en kall efter 18 (36 håls) eller tom. efter 9 inte är att förakta.

Det är inte värre/sämre än annan stimulantia som är tillåten. Alkohol är inte prestationshöjande och om man drar i sig en öl, en sockerstinn cola eller en nocco… förändrar i praktiken inte spelet mer än psykiskt.

Btw.
Eftersom jag är nikotinist så är snus ett givet inslag. På golfronder tar jag gärna en cigarr eller 2. Behovet tar snuset hand om och troligtvis är cigarren/cigarillen bara ett psykiskt tillägg. Men ändå… den finns med för utan så blir det inte bättre. Det handlar om sinnesstämning och där anser jag att ölen kan ha samma effekt. Alkoholfri hade säkert funkat lika bra.

Egon

2 gillningar

Som absolulitist tycker jag det är hemskt med all form av droger på våra gräsmattor. Gud kommer pissa på er och våldta er med hundar…

4 gillningar

Så ordet Absolulitist Betyder att man måste absolut ha det.Ex. öl :slight_smile:
man lär nya sveska ord hela tiden :slight_smile:

1 gillning

Själv är jag absolutist på riktigt. Har aldrig smakat på alkohol. Aldrig testat tobak heller.

Det har jag

1 gillning

Vill du ha ett diplom eller nåt? :sunglasses:

3 gillningar

Det är inte för sent att prova.

Gärna en medalj men först en rejäl pension

Våga droga det är tufft att va full

Nja. Men en klapp på axeln är ju inte fel.

1 gillning

Det är ovanligt att man får en klapp på axeln för att inte göra något. :sunglasses:

Saw this and thought of you.

4 gillningar

Apropå värdiga positioner.

Vi har gått för parwhiskey

2 gillningar

Ouff, jobbigt…

netto?

Ännu värre!

kan vara men väldigt väldigt sällan tyvärr