Golf och öl

Det är betydligt lättare att få medspelare i golf att vänta 2 sekunder medans man dricker lite öl än att få innebandyn att vänta på att man korkar upp en cava.

Personligen skall det mycket till om jag inte dricker en öl eller två innan jag spelar golf. Helst en matbit före också. Livet är för kort för att gå och jaga en jävla score.

2 gillningar

Absolut, och det jag tänkte mest på är lite hur ”det ser ut” för andra. Det finns många som ”låter” på klubben och en del som tittar snett. Jag sa till mig själv att efter 50 så gör jag hur jag vill och skiter i vad andra tycker.
Det roliga är att gubbsen som tickar mot/över 70 år på klubben alltid är de där som tar golfen och resultatet på fullt allvar men livet, mellan slagen, med en klackspark. Där är jag också…

Fan… det är skönt att slippa bry sig om andra.

Egon

1 gillning

Man brukar ha avbytare på innebandyn, eller vätske/vilopaus om man är exakt antal.
Ingen spelare har tillräcklig kondition för att kunna spela på en vettig nivå under 1 timme utan paus.

Nu är väl inte direkt golf en konditionssport. Men skulle någon vilja sleva i sig en öl under ett innebandypass så fine by me.

1 gillning

Olika värde på vad är kul är också kul.

Tag du en öl nästa gång du spelar innebandy. Jag väljer att avstå.

1 gillning

Jag tycker inte om öl överhuvudtaget… :laughing:
Däremot har jag inga ambitioner att försöka förbjuda någon annan att dricka en öl till maten eller liknande.

Jo och det kanske beror på olika ambitionsnivå och vilka mål man har?

För mig sitter en bärs (eller 2) fint när jag kastar pil. Lika så när jag lirar biljard.

Som absolutist säger jag ”ingen öl på banan”.

1 gillning

Men du säger väl iofs ingen öl överallt!

1 gillning

Som sockerknarkare säger jag också “ingen öl på banan”. På banan ska man ju ha mjölk, oboy och cornflakes.

1 gillning

Du tycker nog mest “inga fyllon på banan”?

Personligen brukar jag inte ha med öl i bagen. Isåfall så man drar en vid första tee och kanskle efter 9. På banan spelar jag helst golf men vill nån sitta med en burk öl i golfbilen och mysa så får dom väl det.

1 gillning

Har nog aldrig tagit typ en hel riktig öl innan en 18:hålare. Undrar vad den skulle göra för scoren. Jag brukade köra hål 1-3 på Viksjö(gamla sträckningen) efter 19:es öl, det brukade bli kanonspel, avslappad och fin. Men det är för tre hål det.

Tänkte mest på egen konsumtion😍

Men när det gäller andras har jag iofs svårt att se tjusningen för dem själva. Men det är upp till dem själva så länge burkarna inte slängs på banan och den sociala miljön inte påverkas negativt.

2 gillningar

Större boll i både innebandy och padel än i golf

Långt in på 90-talet var rökning tillåtet inomhus i nästan alla stora sporthallar i Stockholm. Mot slutet visserligen i separata utrymmen eller vid enstaka bord.

1 gillning

En annan skillnad är att man i padel har racket istället för klubba.
Nu var dock frågan på vilket sätt dessa skillde ut sig gentemot golfen på punkten att det är en hobby man håller på med för att det är roligt.

Ah. Tyckte väl att det var en lite konstig fråga :slight_smile:
Spelade squash i många år men det slog mig aldrig att ta en öl innan man klev in på plan eller mellan två set.
(Herregud vad det skulle ha skvalpat :nauseated_face: :face_vomiting:)

1 gillning

Finns många lättlurade som tror golf är idrott.
Räcker med en glimt av Daly för att inse att så inte är fallet.
Jag har personligen inget emot dessa människor, men de ska fan inte pådyvla mig deras fantasier.
Golf är lysande exempel på sköt dig själv, men visa hänsyn till andra.
Att försöka läxa upp andra golfare angående deras förfriskningar är inget annat än brott mot den devisen.

4 gillningar