Aha, nu fick jag klart, var en tarm från ett land som skiljde två andra länder åt.
Travle på ny adress. Får en varning för URL:Blacklist, från Antivirus. Nån annan som får samma varning? (kan ju vara false positive)
Får inte motsvarande varning, men flytten verkar legitim.
https://www.reddit.com/r/travle_game/
Dock noterar jag att det inte kommer upp annonser på nya adressen, så den kan ju vara blockad på något sätt.
Funkade bra för mig. Lättaste hittills, både världen och USA. Ska snart ge mig på England. Kör en liten Wikitour genom countiarna.
Itchy boots, värd att följa på tuben, modig tjej.
Det går inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Dagens Travle var lite kul.
Jag gillar de här “…utan att gå genom land X”
Man får tänka i lite nya banor.
Japp, håller med. Fegade lite på båda gick inte från A till B utan safeade några på vägen. USA var inte heller sådär helt självklar med närmaste vägen. Man vill gärna gå längs kuster.
Man kan gör travle svårare, och roligare, vartefter man lär sig mer. Nu försöker jag hitta närmaste väg och går stenhårt från A till B. Idag var det svårt. Blev omväg. Kudos till den som klarar närmaste från A till B!
Nå, inte var den någon av de svårare hittills. Medelsvår, typ.
(jag erkänner att det gick lite tankekraft för att klura ut vilken väg som var kortast och lite tur hade jag också)
Dagens Travle:
Världen - Startänden lite gråzon för mig, men det gick vägen.
USA - Ganska lik rutten tre inlägg upp, gick vägen.
Norden (Nytt) - Huvudsakligen i SE så den gick vägen. Kommer gå åt skogen i övriga länder för mig.
Försöker läsa in engelska counties, lite kul också man lär sig lite om bebyggelsen och naturen i England, Cotswolds, lake district och annat som man bara fluffigt hört refererats tidigare. Internet som bäst.
Travle har en ny veckoutmaning, följ kusten från Oman till Gabon (denna vecka).
Kul variant. Jag fick fundera ett tag vid hornet då Travle har lite egna idéer om tingens ordning.
Den var knepig. Och kul!
Intressant slutpunkt på Travle idag.
Nog inte många som erkänner det området som ett land.
Veckoutmaningen var lite kul.
Måste erkänna att det blev 2 orangea.
Du slog mig, men viss marginal. Jag gick lite vilse just i starten och sedan en gång till mitt i smeten.
Fattade inte att Liberia gränsade till elfenbenskusten, och lite konstig grafik, kostade många fel i början. Klarade den på sista!
Kul!