Denna verkar lite kul.
Personligen blir det nog ingen superscore.
Jag menar, man vet antagligen ungefär var landet ligger, men rita gränserna…
Denna verkar lite kul.
Personligen blir det nog ingen superscore.
Jag menar, man vet antagligen ungefär var landet ligger, men rita gränserna…
Travle, “Veckans utmaning”. Hur skall man kunna göra rätt när det är lite slumpartat om länder räknas eller ej?
Den tog jag faktiskt från start till mål. Man lär sig på att köra Travle. Världen och USA gick utan orangingar också. USA knepigare
En kul dimension skulle vara om man införde tid som faktor. Att resa över Afrika typ 1900 skulle man inte gå iland med, Bechuanaland och allt vad det hette.
Veckans Travle::WeeklyChallenge var inte så lätt (under antagandet att man inte zoomar in max hela tiden).
Apropå Geografi:
SAS-appen har nu en sån där skrytfunktion där man kan ange vilka länder man besökt/bott i/vill besöka.
Jag har ränt runt som ett jehu, främst i Europa, men får bara fjösiga 33% i Europa och 12% i världen. Trodde att jag skulle vara nära 100% i Europa, men har inte varit så mycket i de forna öststaterna och dessutom missat pytteländerna (som finns med separat till skillnad från de brittiska länderna och Åland.
Där har jag nog lowscore. Gillar inte att resa. Västeuropa+USA+Egypten+Thailand thats it
Den ska jag inte visa frugan…
När vi flyttade in i vårt nuvarande hus satte vi upp en världskarta på ena väggen.
Där satte vi en nål på varje ställe vi varit på semester tillsammans.
Hon undare sedan om hon kunde sätta upp en liten nål där hon varit innan vi blev ihop.
“NEJ!!! Du kommer att perforera väggen!!”
Berest? Jovars, lite kanske
Märkligt att du har två länder färre än mig, men 45%/12%. Hur räknar SAS?
Min är likadan, Har dragit med ungarna en massa också så de är likadana. “På färdens besvär ingen klagar” - japp vissa är masochister.
Avrundning?
Med 240-ish länder blir (31-29)/240 mindre än en procent. Då kanske avrundning gör att det blir samma värde?
Tex om 29 länder är 11.55 % och 31 länder är 12.45 % (har inte räknat exakt så siffrorna är fel men principen framgår).
Tänkte mer på att du har 45% medan jag har 33. Men det kan ju vara så att 45% av dina 29 är i Europa och 33% av mina är i Europa.
/Edit: Vilket ändå känns fel. Jag har ju inte två tredjedelar av mina länder utanför Europa.
Jag tror att det är 45 % av Europas länder och 12 % av världens länder.
Märkligt att jag bara skulle ha besökt 33% av Europas länder. Så många kan det väl inte finnas kvar?
I många år så var vi inte särdeles beresta. Vi hade vart i Askersund och pressbyrån i Gnesta.
Roligare än så blir det inte och Belgien va med lastbil bara så det är väl lite “fusk”. Ett fel med, Lettland har jag inte varit i än så den skall bort. Men orkar inte fippla mer. … och ser jag glömde österrike. Jaja det jämnar ut sig.
…men finland placerade du ut fint iaf!