Geografisnack

Dagens Travle var inte att leka med:
Eritrea till Sverige … utan att gå genom Sydsudan eller Sudan

Knepigt!
Jag försökte vara smart och hoppa förbi lite länder fiffigt. Det var ofiffigt!

Travle är en kul grej.

Började med Yemen för trodde man fick hoppa så men icke… så 17 gissningar men jag måste ha hints i afrika… helt omöjligt… men kul man kan sätta svårighetsgraden lite.

Men det kan vara bra att knappa in lite ‘mellanländer’ för att få lite proportioner.
På denna rutt t.ex. måste man ju gå via Egypten.

Håller med om att Afrika är en Akilleshäl.
Hur många procent får ni på denna Quiz ?

Svårt i Afrika, runda Sudan. Sen var Georgien lite av en chansning som gick hem.
Missade kortaste vägen i Usa, safeade med en nordlig bana. Den där tarmen av Oklahoma västerut var nyckeln till kortaste vägen

Hur ser man procenten på quizen?

Om du menar Geoguessr (länken ovanför) så ploppar det upp en dialogruta efter du klickat sista landet där det står bla Score & time.

65%. Men der är ju hopplöst att pricka rätt med fingret på småstaterna

Håller med, ren tur vilken ordning de dyker upp.
Jag är glad om jag kommer över 60% (i Afrika).

Det var ganska enkelt. Man kan undra varför Västsahara finns med i quizzen? Det är ingen erkänd nation.

Travle. Bangladesh till Brunei. Kan det bli enklare?
Vermont till South Carolina gick sämre.

Hittade först inte Burma i listan och när jag väl kom på att dom bytt namn mindes jag inte till vad :smiley: Skit o va för gammal :smiley:

Acade lite förvånande USA. Tycker det är kul o veta var dom har spelat in filmer så har kört US States Map Quiz rätt många gånger. Brukar inte ge mig förrens jag kommer ner under 2 minuter för alla stater, rättstavade. Riktigt roligt. Sen har dom andra quiz för placering och det är väl det man har mest nytta av i travle.

kom på den goda idén att zooma, fick då 86% nu. De där öarna och småländerna i västafrika är knepiga

Shit. Vilket program körde du i Albert? Skriver man in namnet?

1 gillning

…men nu har du ju sett var alla länder ligger och då får du 100% nästa gång.

Missade ungefär lika mycket som igår. Vilken ögrupp som är vilken på östkusten ser jag inget värde i att veta, och missade nog ordningsföljden på elfenbenskusten till benin lika mycket som igår. Alla hyfsat stora länder sitter, det känns som tillräckligt.

Jag länkade spelet. Bara o trycka sen köra igång. Man lär sig stava Massachusetts då :wink: Notera att den räknar ner från 10 min så jag klarade det på 1m52s. Om vi nu skall tävla :wink:

T.om folk i Massachusetts har svårt att stava Massachusetts :smiley:

1 gillning

Håller med, den var enkel.
Fixade faktiskt USA också.

Jag blandade ihop läget för NH och V. Startade med Massachusetts. :face_with_spiral_eyes:

4:15. Kan nog pressa det lite med ett tangentbord. Men 2 minuter klarar jag nog inte.