Dom får väl sätta Ferrari under förmyndarskap så det kan bli race.
Gränsen mellan idiot och geni är hårfin i F1. Fortkörningen får Leclerc ta på sig. Att få toe upp i kemmel straight var snyggt. Att missa snabbaste varv med 0.6s var nästan tragiskt.
Mja det är ju riktigt skoj i mellansegmentet, team 3-7 om man sträcker ut det litet.
Kan nog bli ett spännande lopp imorgon.
Monza är väl snoozefest generellt. Men kan ju bli lite roligare med verstappen längre bak.
Tycker att de två senaste åren har varit rätt så bra. 2020 med Gasly som segrare och 2021 med Riccardo.
Fast det var ju inte pga bra racing utan pga haverier och skit. Tycker inte det generellt blir roligare med kaosrace.
Kan vara att det var så. Kommer ihåg att det jag blev nöjd över att det var några andra som vann istället för Merc/red bull och att Hamilton och Verstappen gjorde bort sig med deras krasch ihop.
Men hoppas att det blir bra idag. Var rätt så tajt med bilarna i kvalet.
@stefan Jag ger mig. Loppet blev kasst…
Återigen, vad gör Ferrari taktikmässigt.
Men nu förvånas man inte längre, när ryker Binotto.
Tur han inte är forbollsmanager.
Dagens höjdpunkt var DEV 9e plats(!)
Tycker Ferrari gjorde det okej idag. Dom var inte snabba nog för verstappen, men hade nog själv fegat och hoppats på sc/vsc för att behålla ledning. Men det dom gjorde stämde rätt bra med ett avslut med grön flagg. Men sjukt hur snabba redbull och verstappen är i race. Nästan så man undrar om dom trimmade ner motorn i q3.
Hade det varit Ferrari som sög så hade ju verstappen inte flugit ikapp och förbi mercedes.
Kul med de vries, eller snarare patetiskt att latifi har en plats. Sainz körde fint idag också.
Nån som hängde med vad som hände Perez innan hans väldigt tidiga pit? Han startade ju medium men pitade redan efter 10-14 varv.
Han startade medium men fick rökutveckling pga nåt som bränt fast höger fram, tydligen däckrester som satt kvar och började brinna, men det gjorde det även efter däckbytet.
Om jag förstod rätt.
Var väl bromsarna? Låter konstigt att dom pittade för det.
Nåt annat som smälte på bromsarna, typ dom när leclerc och VER lekte Mariokart och kastade tearoffs som sköldpaddeskal.
Ok, får väl kolla on-board
Ser och hör inget
Nej, inte spännande längre