Har kollat några tävlingar nu sen jag kom på att jag kunde kolla men kan inte säga att jag har örnkoll. Han körde bra Verstappen men inte SÅ jäkla bra? Visst, körde om de sämre bilarna, så att det var Mercedes, Redbull o Ferrari kvar. Men sen? Kändes mest som om Mercedes var på fel däck först och Ferrari/leclerc var på fel mot slutet. Han tog sista pit stoppet tidigt, kunde väl fått skit för det på slutet? Men hade lite flyt med väder och att bottas parkerade mitt på banan? Vad skiljer egentligen de hårda och de mjuka däcken? Vad kunde Leclerc vunnit på att ha hårda mot slutet?
De hårda däcken behöver högre temperatur för att funka bra. Igår var det ju kallt och till och med jag kunde förstå att hårda däcken inte skulle funka. Dessutom hade Alpine hards på innan Ferrari gick i depå och man såg att de tappade mycket. Igår gjorde Ferrari det som de har gjort bäst i serien i 10 år. Saboterar för sina egna förare. De borde ha tagit detta igår men det går inte med de som bestämmer strategin i stallet.
Men de kollar alltid för mycket på konkurrenterna istället för att lita på sina egna val eller att lyssna på förarna. Har varit så i flera år…
Alonso ersätter Vettel nästa år det är färdigt.
Piastri verkar bli en Alpines rookie enligt ryktet.
Är det Brown som skrivit kontrakt med honom också?
Måste ju vara så att han förhandlar med McLaren för att typ vägra att garanterat få köra för ett mittenstall?!
Bekräftat att AUDI går in i F1 från 2026 som leverantör av ett egenutveckat powertrain.
Kan man räkna med att de även bekräftar sitt eget team snart?
Dom köper en del i sauber F1.
Det är nåt fel på bilden, det är grön som är inne bland miljöfolket.
Så skall ju en woke-as-fuck-bil se ut nu för tiden.
Porsches ser nog ut sådär när den kommer.
Kul av ferrari att försöka sig på snabbaste varv men jävlar va kritik dom fått om dom blivit fast bakom alonso
Haha och nu hör jag dom körde för fort i pitlane… brukar bestraffas med fem sekunder
Så blev det. Genidrag som vanligt.
Ferrar gör ferrari saker, inget nytt.
Max vinner detta enkelt tyvärr. Trodde att det skulle vara lite jämnare i år efter starten av säsongen men där hade man fel.
Börjar bli lite tråkigt nu F1, som det varit de flesta år.