Formel 1

Formel 1 är en sak.
Sverige är lite bättre än Finland osv.

Verstappen var snabbast idag men Ferrari med en “konstig taktik” (vet inte hur jag skall översätta det bättre) vinner pole.

Kul med wet races, känns som att man får se dom bättre förarna leverera utöver dom andra. Kanske hade Ecclestone rätt med sina sprinkler idéer?

För idag såg Verstappen överlägsen ut, eller var överlägsen. Sen hände saker som han inte kan påverka och han förlorade pole lite oärligt.

För de som inte sett så var verstappen så snabb att han efter ha snurrat 360 grader, så var han fortfarande andra bästa tiden med nån hundradel(tusendel?). Så löjligt var det.

Sen pga att ferraris spann osv så fick han inte sätta en bra tid, men tror inte det blir en showstopper för Verstappen imorgon.

Hamilton var inte nära.

Bra race idag (förutom crashen i början då). Precis som att raca på klassiska banor genererar bra racing…

Svängigt race, dagarna då ett enda märke vinner allt tycks vara över. Kul med ny vinnare. Kan tänka mig att Verstappen inte var alltför lycklig på Leclerc efteråt. Men kul att de racar hårt.

Kul med riktiga racebanor. Dom sista racen har varit riktigt intressanta!

1 gillning

Passa på. Snart är det stadsbanor och Netflix för hela slanten. Säkerligen sista spa också.

Tips till nån regnig racefri helg.

McLaren F1 bil i lego

Om det stämmer att RC skickade ut vsc ending två gånger så var det ju en jäkla tur att det inte påverkade WDC så mycket även om det var synd för Perez.

Fyfan vad Ferrari är VÄRDELÖSA, lär ju inte bli lätt att hitta förare som vill representera det där hönshuset. :joy:

1 gillning

Att leclerc kraschar ur på eget bevåg är väl en sak men hur dom genomgående hanterade sainz var pinsamt. Inte svårt att bli konspiratorisk när det gäller Ferrari. Men samtidigt är det omöjligt.

1 gillning

Kanske de inte pratar engelska, utan alla sitt eget modersmål i depån, då blir det ju lätt lite rörigt.

Hade det varit en säkerhetsbil ist för VSC på slutet så hade det varit genialiskt :slight_smile:

Det hade kunnat rädda dom lite men faktum är att dom bad honom att pitta mitt under omkörning. Det var inte en radiofördröjning som gjorde det så lustigt.

Perez tröck på fel knapp :slight_smile:

Indirekt pga VRC schabblet från FIA ofc.

Han tryckte inte fel? Det var ju dubbla vsc ending meddelanden så han hamnade fel med sin delta. Typiskt överkomplicerad f1 lösning på något wec löst flera år tidigare med ett enkelt och välfungerande system (slow zones). Men viktigt att äga trademarks i guess?

Det hade blivit bra mycket fler orättvisor med slow zones. F1 handlar om tiondelar.

Varför? Det är ju samma sak som caution fast med en maxfart. Du kan teoretiskt få att nån kör igenom den en gång mer än andra men det är ju inget man tar hänsyn till med pitlane eller vanliga cautions iaf.

1 gillning

image

3 gillningar

2a helgen i rad denna fingerar i mitt flöde :slight_smile: den är fortf. Aktuell :rofl:

1 gillning