Och mest en massa skitspelare också
2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tjuvspel - vanligt?
Så kan det absolut vara (bilden visar inte allt) men även där blir det likvärdigt.
Spridning i sidled på ett mellanjärn är inte extrem scratch vs bogeygolfare.
Som vi har skrivit tidigare så är tyckande inte bestämmande över verkligheten. Jag kanske tycker exakt som du om jag spelar hålet men då är det fortfarande så att det spelar mindre roll.
Egon
14:e också blint andra slag uppför.
Ja, det var lite spännande att gissa hur mycket höger man skulle sikta, slå bollen uppför backen och hoppas det blev ok. Att jag dessutom låg till höger efter utslaget gjorde inte saken bättre.
Nä då blir det lite extra tight. Fick du hitta luckan mellan trädet och skogen?
Kommer inte ihåg, men jag vill minnas att bollen låg i ruff th om fw efter andraslaget.
Det är du inte ensam om, trots att det finns massa plats mot mitten och vänsterkanten.
Alla hål där man skall ringa i en klocka eller vända på ngn sorts semafor, för att visa bakomvarande att det är ok att slå ut.
Hål tre Umeå GK (röd slinga, kanske?) tex. Man kan slå sin drive över ett krön med lite skog och sten på vänster sida, dogleg vänster. Åsså en sån där dj-a klocka längre bort. Jag kommer ihåg det eftersom jag drog ut en perfekt drive där och då kom folk uppspringande på krönet och viftade. De måste ha varit lååångsamma för de syntes inte till på ettan, tvåan eller treans tee.
Förkastlig bandesign.

Alla hål där man skall ringa i en klocka eller vända på ngn sorts semafor, för att visa bakomvarande att det är ok att slå ut.
Nja, det håller jag inte med om. Ettan på Brollsta exempelvis.
Funkar oftast… oftast…
Förutom det uppenbara, att man inte alltid vet om ngn är framför eller ej, så har jag har förvärvat en egenskap som gör klockor ganska olämpliga.
Åhh fasen, jag har aldrig varit med om att det INTE funkat.
Däremot de som letade till höger i helgen hade man hoppats leta sig ner till semaforen och vänt på den istället för att dra benen efter sig.
Aj fan, men om semaforen står rätt så slår jag, är det någon som agerat på ett sätt där semaforens funktion är satt ur spel får de skylla sig själva.

Aj fan, men om semaforen står rätt så slår jag, är det någon som agerat på ett sätt där semaforens funktion är satt ur spel får de skylla sig själva.
Undrar vad ett försäkringsbolag skulle säga om det agerandet…
Vi har ju ett hål hemma på Kingsängen Kings där det provats det mesta i form av semaforer och dyligt.Hål 8, dogleg vänster
Alltid vill man ju slå så långt att man har chans att gå upp på två (vilket iofs nästa är en utopi)
När jag började spela där var 8:an en rak lång par-4 men gjordes senare om till den par-5 den är idag.
Från tee ser man inte var bollen framför är.
Där har vi gått igenom vanlig semafor, tv-monitor på tee som visar fw efter böjen, regeln om att när siste man lämnar platån ~180 meter ut så kan man slå efter en minut.
Idag sitter det en klocka (tänk er stor blank skeppsklocka) nere efter backen att plinga i när man går förbi. Plinget är ett otyg för oss med tinnitus men hörs ganska bra.
Bästa lösningen tycker jag var med regeln att när siste man vinkade kunde man slå efter en minut.
Klocka är bra när folk kommer ihåg den, mindre bra när man väntat så länge att man undrar om de kommit ihåg att ringa i den. Det händer lite då och då när man beslutat att de glömt ringa att man hör ringningen i baksvingen…
Vad ett försäkringsbolag skulle säga?
Om semaforen står rätt, ska jag säkerställa att det är fritt att slå ändå? Jag säger inte att det inte går, men då faller väl typ 100% av syftet med semaforen?
Nu har jag inte lirat Burvik på några år, men de hade på hål 9 en lampa på timer. Lös lampan var det stopp, var den släckt kunde man slå.

Vad ett försäkringsbolag skulle säga?
Om semaforen står rätt, ska jag säkerställa att det är fritt att slå ändå? Jag säger inte att det inte går, men då faller väl typ 100% av syftet med semaforen?
Om du skulle skada spelarna framför genom att träffa dem med en boll som du slagit och…
…om du då skulle svara utredaren “jag tycker att dom får skylla sig själva” tror jag du skulle få hyfsat stora problem…
Jag måste erkänna att vissa dolda hål el.l kan vara otroligt kul att spela men…
Om jag på rak arm tittar på de 7-8 närmaste banorna så är det bara en enda som har något ynka hål som innebär någon form av signalering för att kusten är fri.
På 4-5 banor ser man direkt på tee med 99% säkerhet vart bollen bör slås.
Även om det kan/brukar vara kul så är det egentligen obegripligt hur en designer tänkt avs. ”dolda hål/utslag”.
Tjänstefel?
Egon