Jag har en 7 år gammal elbil som jag kört snart 23 tusen mil med. Räckvidd, laddhastighet osv duger åt mig utan problem.
Ja så blir det ju om efterfrågan finns idag. Om begbilar blir stående i hallarna så kan detta ju påskynda försäljningen.
Även om de kan ta bättre betalt så gynnar det omställningen då de får mer pengar att köpa sin nya elbil för. För så är det, det är försvinnande få som byter tillbaka till bensin/diesel.
Det duger nog åt de flesta sett 7 år tillbaka och några år framåt. Det är liksom inte där skon klämmer.
Ljusdal är “landet”, utanför Ljusdal är det landet.
Vilken är den minsta elbil som fungerar att dra släpvagn med ?
Är premien spikad och fått en budget? Vad jag vet så är den inte klar och dessutom gäller den bara för ett fåtal. Sen finns det alltid ett maxtak på såna saker så man får alltid ett “upp till” osv att räkna med.
Till bilen skall man sen ha laddare och kablar. Samt givetvis får man lägga till räntan då man cashar upfront. För mig blir det inga pengar “tjänade” med bidraget, som jag ändå inte skulle få..
Sen vill jag se en länk på en egolf för 100k som inte är lockpris eller fallfärdig.
ja det funkar om man bor i en småstad typ Uppsala å kör där, men om man skall pendla till dom större så …

ja det funkar om man bor i en småstad typ Uppsala å kör där, men om man skall pendla till dom större så …
Mmm… Varför jag nu skulle vilja göra det.

Sen vill jag se en länk på en egolf för 100k som inte är lockpris eller fallfärdig.
Köp en för 200 tkr då… Fortfarande billigt.

Vilken är den minsta elbil som fungerar att dra släpvagn med ?
Hur tungt behöver du dra? Min får elbil får dra 1600.
Ränteförlusten betalar mycket soppa.

Ränteförlusten betalar mycket soppa.
Beror ju på vilka bilar man väljer mellan. En bensinbil är ju inte gratis heller direkt.
Förslaget om subventioner till vissa.
Exempel.
Jämtland vs Stockholm ca 8000kr lägre lön månad( median).
Lägre lönenivå färre förmåner a elbil.
Helt enkelt medel för elbil saknas om inte någon/något annat subventionerar i delar av landet
Trafikverket har en analys som ser ut att stämma hyggligt med tanken om vilka som ska kunna få subventioner.
Vilka äger elbil/laddhybrid o dyl.
Ja fan vad svårt det blir, tror passaten får rulla två år till sen vette sjutton
Min bil är betald och klar.

Min bil är betald och klar.
Min med!
Min är också degad.
Nu har jag kört nya Id7:an i taxitrafik lö och sö, blir i morgon också.
Mycket plingande och plångande men klart bättre än Tesla och Skoda.
Var idag och kikade på en Kia EV9. Var mycket större än jag förväntat mig när bakre sätesraden var nedfälld. Bokade provkörning inom kort. Jag hade ju sagt till mig själv att avvakta bilbyte men ”villhöver” ekade i skallen när jag åkte ifrån bilhallen…
Jag har en EV6 och jag tror den får plats i en 9:a…
Tror du har rätt för jag upplever EV9 sjukt större än EV6 och den Sorento som jag även kikade på.