Om det finns tydlig information om priserna är det OK att ta vilket pris som helst tycker jag.
Om det inte finns tydlig information bör man väl ta reda på priset innan man sätter sig i en taxi ?
“Special price for you my friend” har man ju hört i “turistfällor”.
Du landar trött och jävlig efter en lång flight och tycker dig se en Taxi Stockholm bil som du tar in till stan. Sen när du hoppar ur bilen så ser du ditt misstag och får betala 4000 spänn… Den såg bara ut som en Taxi Stockholm. I själva verket är det kriminella som försöker lura dig.
Jag tycker inte att det är ok. Jag anser att det är bedrägeri även om det står på rutan på bakdörren… Det finns inget gott uppsåt nånstans. Det finns inga marknadskrafter som pressar priset så högt. Det finns bara bedrägeri.
Förlåt men försvarar du kriminella som tar 5-10 ggr så mycket som en vanlig taxi?!? För att det skulle vara utslag för nån slags fri marknad? Nu trollar du bara…
Mer än 50% över standardtaxa borde inte vara ok. Om du behöver en siffra…
Idag fanns det risk att jag skulle få äta upp mina egna ord..
Jag hade besiktningstid och sade lite halvkaxigt till besiktningsmannen “Den är felfri” innan han skulle börja undersöka bilen och fick ett något mer skeptiskt “Vi får väl se” till svar..
När han väl var färdig så visade det sig att jag hade fog för mitt påstående då han inte hittade något fel mer än att han tipsade mig om att rostskydda 2 kortare balkar vid framvagnen.
Då har jag ändå en Renault från 2017 som numera rullat över 15.000 mil och av många anses ha dålig kvalitet.
Det enda jag bytt på denna bil är skivor/belägg runt om samt ett stabilisatorstag så jag har svårt att klaga på min bil åtminstone.