Det är dubbla kretsar på bilar sedan 90-talet(?). Vänster fram ingår i samma krets som höger bak, höger fram ingår i samma krets som vänster bak. Om du inte bryr dig om Greta och undviker att bromsa i onödan borde det inte vara några problem att ta sig till verkstaden, men det beror så klart på hur mycket det läcker. Om det droppar utan tryck i systemet (du trycker på bromspedalen) tycker jag att du ska ta bilen på kärra eller ta den på bärgare.
Och är det en manuell bil brukar vanligtvis bromsvätskebehållaren förse kopplingspedalen med vätska också, då kan det bli lite otrevligt om du inte kan växla då det är kopplingen som blir påverkad först om det blir läckage i bromssystemet och nivån blir låg i behållaren.
Myt. En sak är säker, jag servar dyrare bil oftare då man vill hålla värdet uppe. Efter viss ålder på bilen blir man inte lika kinkig längre.
Men visst, om man håller gamla bilen i nyskick så kan jag hålla med.
Finns det någonstans utom Nullarbor plain, där man kan gasa på rejält utan större risk för krasch eller böter?
Autobahn är kanske för “tätbefolkad” för 280 km/h, numera?
Ligger nog för högt men ”vill ha” tickar den in på.
Grejen för mig är att standard 7.5 basbelopp ger för lite svängrum. Ekonomiskt sett, då bil finns i mitt avtal, så kostar fossilbil mer totalt eftersom företaget får betala bränslet. Att jag sen får förmånsskatt på det, gagnar varken mig eller företaget ekonomiskt.
Så… min Id4 landade på 11,nåt basbelopp och det är där jag letar.
Förmånsbeskattningen på ca. 650k fossilbil vs hel-el är ju astronomisk i skillnad. Ligger på drygt 4500 idag och en Id7 ligger runt 5000. Vad en fossilbil kostar vågar jag knappt titta på.