349k för en bil som gått 10k. Lite väl saftigt?
Det är väl antagligen kring halva nypriset.
Allt är relativt nypriset. Dessutom håller bilarna mycket bättre idag. Inklusive elbilar. Min Tesla körde jag 25 tusen mil.
Har en kusin som jobbar på Koenigsegg, ska kolla med honom om att få en privat visning.
Lycka till. ![]()
Btw, min exfrus gamla bästis är kompis med Jesko på Facebook. Kommer inte riktigt ihåg varför men tror det är nån familjekoppling.
Lägg till åtmonstonde Ford Explorer som jag har i den listan av “ID4-syskon”. Men det är korrekt att det är en annan koncern som dock delar teknik.
Den har väl inte funnits tillräckligt länge för att det ska gå att hitta nån för 350’? ![]()
Vi valde Enyaq (2023) just för att få plats med golfbagar och är supernöjda med den. Enda är att den saknar förvärmning av batteriet vid snabbladdning men det stör oss inte då vi gör så få långa resor på vintern.
Går det se något slags prisläge på elbilar/diselbilar? vore intressant att se hur snabba trenderna är nu vid en (förhoppningsvis tillfällig) oljekris
Såg en Corvette C7 Stingray idag i orange och man får väl erkänna att dom ser jävligt fina ut. Corvette har verligen skärpt till sig i sin design tycker jag. Trodde det va en lambo först.
Precis som alla Corvette givetvis gubbkörd.
Estetiskt:
C2 1965-67! En 66 röd convertible, med en vässad 327 HiPerf är en av SN:s drömbilar. Runt 400-425 hp i en inte alltför tung vinkel, men modern insprutning etc. Mumma.
C1 1958-59
C7.
I den ordningen. C1 är klassisk men C2 är mer “Vette” i mina ögon.
C3 fram till -72 funkar.
C4 är fulare än ful.
C5 och C6 är: Nej, inte riktigt “Vette”.
Ja men lite så är det ju. Det som gör C7 intressant. Är en modern bil på alla vis.
Jag har en kontroversiell åsikt. Bilar med split window är alltid fulare än dom med single window.
Jag har ju inte -63 split window i min lista. Av en anledning. Det finns otroligt snygga -63 med split, men -66 är bästa vette-året. Dessutom har en convertible ingen bakruta. ![]()
Pyspunka i 4 dagar, idag åkte skruvjäveln ur hålet så inte direkt pys längre. Tur att den höll fram till nu, har tid på däckverkstaden imorgon bitti bland alla sommarhjulsbytare.
C8 (2020- nu)ser inte ut som en Corvette utan det är en billig kopia på en europeisk sportbil.
C7 (2014-2019) är den sista riktiga Corvetten.
C6 (2005-2013) börjar se lite trist ut.
C5 (1997-2004) Också trist.
C4 (1984-1996) Här börjar det bli lite coolare igen. 80-tal!
C3 (1968-1982) Det där är ju vad man tänker sig att en Corvette är. Snyggast!
C2 (1963-1967) Antik… Antagligen misslyckad pga så kort levnad.
C1 (1953-1962) Nåt helt annat än man tänker sig…
C2 -66, ftw!
Men en -70 C3 är också ok.
Men det här är BILEN. Series 1 -67, röd roadster. Med 4.2 l. Mamma Mia, man dreglar.
C7 cab är riktigt fin, står högt på ”vill ha” listan.
Men man hade inte tackat nej till en C8 Z06 med LT6 flatplane-motor. Ljudet.
Körde ut från Svängsta idag på morgonen med Crreedence Clearwater Revivals fortunate son ångandes i högtalarna. Då kom det en bil med regnunret NAM på.
Jag får lite retrofeeling med nya plåten LAN! ![]()












