Den stora biltråden

Ingen av bilarna du nämner är bruksbilar. Ja en BMW med sexa kan du ju såklart ha men… Ja du fattar.

1 gillning

Blev omkörd av en mörkgrön morgan häromdagen. Det är också ballt.

1 gillning

Jag jobbade med BMW för 20 år sedan och hade förmånen att få köra 3.0 CSL, M1, Z8, M3/S65 och M5/S85. Kul upplevelser.

1 gillning

Dodge Viper med V10…

Finns (eller fanns) en Vette med 572 här i staden. Tar den över Viper alla dar i veckan. En 9.4 l V8 som rappar som explosioner när de petar på gaspedalen. Brutalt är bara förnamnet. :wink:

Det behöver inte vara brutalt för att vara gosigt.

När jag plockade ut min EV6a (elbil) fick jag frågan om jag ville ha virtuellt motorljud påslaget.

“Finns Dodge Viper med V10”

“ehh.. Nej..”

“Då får det vara, då får den vara tyst”

4 gillningar

Jättehäftig bil. Verkligen.

Undrar ändå över mönsterpassningen runt dörren. Är det meningen?

1 gillning

Men herregud! En riktig traktormotor.

Tack! Det är meningen, är likadant på Jeff Koons Art Car.


Drömmen lever.. trots att man var den i gänget som imte meckade moppe och inte har garageplats

Rapporterar du i alla möjliga län?

Hörde dig i Torsdags i P4 Gävleborg.

Det är aldrig för sent att lära sig. De där gamla dinosaurierna är rätt lätta att förstå sig på, och billiga att underhålla. Gör det, skaffa garageplats och köp drömbilen!

1 gillning

Och det skall vara en 73:a?

Den ska se ut så där. Och låta som i Springfloden

Bytte pass med en kompis onsdag-fredag.

Hade då Gävleborg, Dalarna, Örebro och Värmland. Och efter 18 hela Sverige.

Men normalt gör jag bara Stockholm.

Snodde dom dina @hogan?

Nope, dom tänkte sno hela bilen när dom programmerat om ECUn. Jag upptäckte innan dom hann göra det.
Bilen är klar för avhämtning nu så det blir premiärtur på onsdag.

2 gillningar

Det blir “intressant” att se vad resultatet av en ransonering ger denna gång.

Oljekrisen 1973/1974 blev det förstås begränsningar för bilar men även släckta gatlyktor och TV slutade sända klockan 23:00.

Vad händer den här gången om det hettar till ordentligt? Tar Finland och övriga Europa “all” vår el och vi står utan både olja och el? Vi kanske inte alls kan dra nytta av att vi har många elbilar.

Ingen tar nån el. Efterfrågan från andra länder höjer priset men vi blir inte utan.

TV slutade väl sända 23:00 oavsett oljekris på den tiden? Så var det på 80-talet när jag var barn också tror jag. Fast man kanske eldade olja i stor skala i Sverige innan kärnkraften kom?