Nä!
Jag väntar på bilder på någons i forumet 3.0 CSL.
Jag har ju, återigen, blivit BMW-ägare. Lite som en katt bland hermeliner… jag blinkar nästan alltid. ![]()
Egon
Jag slängde in en förfrågan på att följa min Mini. Jag skulle väl få lite i underkant mot vad ett inbyte hade gett. De verkar vara ganska fair, faktiskt. Ca. 10% under est. försäljningspris. Nu bytte jag in den på ett annat ställe och fick mer än den var värd… läs, det var lättare att pruta på affären på det sättet. ![]()
Egon
Tack.
Tycker dom är riktigt fräcka doch då speciellt i M-kostym. Vilket är på tok för mycket motor för den bilen egentligen. Men det blir för mycket för plånkan.
Rapporterade nyss i P4 Kronoberg om en bilbärgning på E4 utanför Ljungby upp mot Lagan. Tror inte det var en BMW…
Ja de var inte billiga. Och de är nog lite för gamla för min smak. Vill ha en F82 M4 Competition med helskinn och gärna individual färg. Har sett en otroligt fin Imola-röd lågmilare med ljusgrå inredning på blocket. Men det vet det fan. Jag uppskattar nog inte en sportbil tillräckligt för att faktiskt köpa en.
Är det inte rätt korkat att köpa med keramiska bromsar om man inte skall leva på banan? Hyggligt dyrt att byta?
Det var som fan! Kommer ihåg nån som, så vackert, sa att förbränningsmotorer var “obsoleta”. ![]()
Inte ens på bana håller de måttet särskilt länge, mer show än go om man inte har “carbon carbon” bromsskivor. Keramiska skivor är bara en kompromiss för att funka till vardagskörning.
Stökig kärra!
Den syns i varje fall.
Banbil enbart. ![]()
BMW. Utan rangordning även om 3.0 CSL och M1 är i en sorts särklass.
3.0 CSL, M1, 2002 Turbo, Z8, M3 med S65/S85, M4 CSL, …
Tvärtom. De som kör bana byter ofta bort keramiska. Om man kör 2-300 lugna mil per år så håller de i en evighet.
Ja som bruksbilar är de ju det. Tycker jag. Men jag attraheras ändå av att ha nåt speciellt i garaget. Typ åka ner till Sigtuna och äta lunch eller kanske till Brostugan nån onsdag. Fast det är mer en dröm än något jag faktiskt kommer göra. Just nu iaf.
Men ljudet!
En vässad luftkyld Porscheboxer med sportavgas, som bara vrålar ut kraft!
En 572:a med öppningsbara portar i avgassystemet! Kraften!
En Ferrari-12:a!
En BMW-sexa.
Och för den delen även en Merlin, en Griffon eller en R-3350. Inte så nära bilmotor, men ljudet!