Akta tassen.
Vilken av dom? Det är åtminstone 3 olika designer i videon.
Jag misstänker att en förvirrad Ai är inblandad.
Dök upp som “reel” men de blir inte snyggt embeddade här. Tog första bästa inte reel…
Det här är verkligen en bil (paddan) som skulle kunna “göra sig” som retro. Den (originalet) har en design som alla (lite äldre) känner till och som skulle kunna bli en bil av idag.
Just den här datorgjorda varianten tycker jag är lite för extrem men annars applåderar jag detta.
Problemet i mitt huvud dyker upp om 4-5 år när retrobilen ska få en uppdatering. Då ska man uppdatera den med “nya” idéer och då faller den troligen platt, som de flesta (camaro, mustang, mfl). Har man tex gjort en retro på -67 års Camaro och sedan ska göra en uppdatering efter fem år, borde man då inte gjort en ny retro på -72 års Camaro istället för att skapa nya linjer på -67:an???
Snyggt!
… eller flytta, var min första tanke.
OTS.
Man får tydligen lite billigare försäkring om man bor på landet, har kört skadefritt och är 50+. Lagt in om 2 nya försäkringar där BMW’n hoppade ner dryga 3000/år och Clubman drygt 2000.
Egon
Någon som har erfarenhet av spårsändare för montering i bil?
Nja…
Jag hade i mina Jaguarer men utan att “behöva” dem. Dessa var sådana att jag själv inte hade kontroll över dem, dvs jag kunde inte kolla trackern när jag ville. För det behövdes att bilen blev stulen (eller annat behov av spårning). Har ingen riktig koll på hur de fungerade, alltså.
Sedan kunde jag alltid följa bilen (när den stod still) mha av dess app. Det är samma med den VW jag nu har.
Jag har en SmartTag2 i varje bil nu. Dessa är förstås inte tillförlitliga för spårning, såvida inte biltjuven har en Samsungtelefon. det handlar mer om att jag har några taggar som åker ner i resväskor/golfbagar när jag är på resande fot. När jag inte reser får de ligga i varsin bil.
Visst är det en jäkla otur att så fort någon el konverterar sin bil så brinner den upp…
Ja, synd på en fin gammal CLS Shooting Brake… (eller är det en CLA?)
Jag passerade den bilen på väg till Arlanda. Som tur var den inte övertänd då och trafiken flöt fint. När vi stod vid Benstockens långtidsparkering rök det rejält
Någon som har erfarenhet av att sälja/köpa bil från Carla? Verkar smidigt med öppet köp och bra pris på bilar. Min oro är väl att de klankar ner på massa saker på mitt inbyte så diffen blir mycket större i affären än den var vid värdering. Annars verkar det smidigt med hämtning/lämning och öppet köp. Kikar på att byta min 6 år gamla laddhybrid mot en 1 år gammal elbil
Dom får väl komma och göra en värdering på plats då annars är det bara för dig att backa affären. Du kan ju inte skriva på att dom får ändra priset efter avtalet är påskrivet.
Idag blev min E92a klar hos BMW efter stöldförsöket för en månad sedan, den får stå kvar där tills jag har tillgång till nya garageplatsen den 1 april.
Westersund har en …
hund!




