Den stora biltråden

Lite så faktiskt, absolut det VW Jettatätaste länet i Se.

Så är det visst. Fick förklaringen häromdan att många Mini skeppas utomlands. Nice, då får jag bra för min i inbyte… jo tjena. :pensive_face:

Egon

Det var som fan! Grattis!

1 gillning

Nice!
Har du alltså levt i förnekelse i 40 år? :face_with_spiral_eyes:

Då har jag slagit till på 2 bättre beg. bilar. En BMW 330e och en mini Clubman. Den ena som laddhybrid och aut. och den andra som ren fossilbil med handjagad växellåda.

Nu kan väl ingen bli förnärmad på väl av drift. :wink::roll_eyes:

Egon

1 gillning

Varför köpte du ingen elbil? :face_with_monocle:

1 gillning

1/4 ställs M3:an på

2 gillningar

Gick ner i garaget för att ladda batteriet i bilen inför påställandet.



Det är något missfoster som försökt stjäla min bil​:woozy_face::grimacing:

Fy fan va trist. Har dom ryckt datorn eller vad sitter där normalt? Känns som dom plockat delar..

Dom försökte tjuvkoppla men då går bilen ner och stänger av all ström. Kolla EWS BMW. Jag går ner i garaget var annan timme och kollar, polisanmälan gjord. Ringer bärgare i morgon som får köra den till BMW Danderyd.
Hoppas att dom inte har verktyg för att programmera bort EWS. Nu ska jag gå ner i garaget igen.

1 gillning

Dom har plockar bort ECU:n. Troligen för att öppna boxen och plocka ur chippet för att läsa ur original och ta bort EWS delen för att sen skriva över den modifierade filen. Då kan dom starta bilen.

Innan nån börjar skrika så är detta allmänt kunnande för den här typen av människor.

2 gillningar

Koppla ur bränslepumpen sålänge?

Finns bättre sätt och dom vet Hogan om nu, men det är inget jag vädrar här. En stöldliga som vet exakt hur man får upp dörrarna utan att skada nåt och plockar enbart ur det nödvändigaste vet sannolikt om hur man kopplar in en bensinpump igen.

1 gillning

Bärgare kommer ca 16 så just nu sitter jag och vaktar i garaget och tejpar taklucka och rutor. Jag har också ett bra spärrskaft att använda ifall ifall

3 gillningar

Hade varit ypperligt tillfälle för polisen att sätta in spårsändare och ta fast klägget. Ytterligare skador på bilen blir det ju inte i detta läget.

4 gillningar

Sånt där är så förbannat surt. Det skapar otrygghet, klägget vet ju var bilen finns när den är återställd. Vår Mercakombi blev slaktad på garageuppfarten utanför sovrumsfönstret för knappt ett år sedan. Vi kände oss tvingade att sälja cabben för att kunna sätta in kombin i garaget på nätterna. Svin styr över folks liv.

Min BMW M5 blev stulen i centrala Malmö en kväll för 25 år sedan. När jag ringde Polisen sade de direkt, - om du ser bilen, gå genast åt motsatt håll. De visste nog vad det var för typer som härjade i stan.

2 gillningar

Bilen bärgad till verkstad. Jag kommer att sätta dit en spårsändare, och byta garage.

2 gillningar

Så djävla sorgligt

”kan du inte skaffa dig en vanlig bil?”:wink: