Den stora biltråden

Den nya uppsättningen är splitterny. Kostar därefter. :slight_smile: De jag fick med från början hörde till deras demobil. De var nog nästan nya också. Men alltså av “fel” typ.

Är däcken förvarade svalt och i mörker så behöver det inte göra så mycket om de är några år. Men det är ju såklart svårt att veta.

Ändå rätt dyrt för en Kia…

Själv gjorde jag av med 70,000 idag men … det var ju mina egna pengar.

I och för sig. Men “förhandlar” man sig till nya däck ska dom också vara nya. Annars bättra att pruta på nåt annat :slight_smile:

Kia is going places… Ser en massa Kia överallt numera. EV9 är rena statusbilen. Skulle säga att de nästan ligger högre än VW i status numera.

Joke Over Head Gif GIFs | Tenor

1 gillning

Så svårt att veta ibland. :grin: Finns massor av människor som skulle skriva sånt på gravallvar.

Förtydligade inlägget för din skull.

1 gillning

Kan tänkas att något annat ingick än bara en bil också.

1 gillning

Har du blivit politiker?

1 gillning

10,4 millar va skattepengar så ja kanske…

Viss skillnad om man är konstupphandlare på kommunen eller besällt reparation av vägnätet….

Då har man varit och tittat, klämt, tryckt osv på nya Volvo EX60. Fantastisk bil men jag ångrar inte att jag valde en EV6 istället.

Jag gillar på pappret hur man löst handtagen. Den elektroniska flärpen på utsidan och sen en två-stegs-öppning på insidan där första delen sker elektroniskt men man kan öppna mekanisktk om det av någon anledning strular (brand, krock, kortslutning). Hur kändes den IRL?

Dörrhandtaget menar du? Jo det är väl fullt funktionellt, och med 2 separata sätt att driva dem lär de alltid fungera så länge dörren är öppningsbar. Däremot var insidan av dörren inte så imponerande. Skum design där kortväxta inte nådde handtaget att stänga.

1 gillning

Ska inte förneka att jag är avundsjuk….

Idag tyckte Carspect att det är läge för mig att besikta bilen under februari månad.

Problemet är bara att jag besiktade den sista april förra året så rent krasst kan jag köra bilen till den sista juni innan den får körförbud.
Jag antar att dom hoppas på att jag inte har koll på detta och därför vill få mig att besikta bilen oftare än jag behöver.

3 gillningar

Denna historia skulle passat i idag-tråden men det fick bli här istället.

En skåpbil svänger in på vår tomt och det ringer på dörren. En ung tjej undrar om hon får göra en nödladdning då hennes elbil är i princip helt urladdad, 0%.

Givetvis fick hon det, dessutom fick hon middag. Hon berättade att bilens laddning tvärdök. Från några mils räckvidd till ingenting väldigt snabbt.

Det är ju den här typen av situation man fasar för när man som tankspridd person eventuellt tänker sig att nästa bil skall bli en elbil.

Efter en timme hos oss kunde hon rulla iväg ner till byn och ladda på en riktig laddstation.

2 gillningar

Man ser ju urladdade elbilar ståendes lite överallt.

Eller inte. Aldrig sett.

Och medan ni käkade plundrade hennes snubbe förråden ute på gården :wink:

1 gillning

Inte jag heller, hon var väl ute efter en gratis middag helt enkelt.

1 gillning