Lös den mycket svagare än min 142:a från 71?
D o n ’ t g e t m e G o i n g . . .
Uppsala och byggnation har varit gaos ända från 1400 talet. Eventuellt ännu tidigare.
Äsch det kräver en egen tråd! Startar den strac
Är Gerts medaljer kvar? Farsan växte upp tre kvarter bort… känner till det torget vääldigt väl
Mitt helljus räcker ungefär 70 meter, halvljuset 20. Borde inte va tillåtet att sälja bilar med så dåligt ljus. Jaja, det är bara ett halvår kvar nu.
Har inte blandat in mig i bländningsdiskussionen.
De senaste åren har mitt mörkerseende drastiskt försämrats. Tidigare älskade jag att spela golf i skymningen, nu räcker det med en grå regnig dag så har jag ingen visuell aning om var bollen tar vägen. Dock känner jag ungefär åt vilket håll bollen tar vägen.
Att köra bil i mörker på en väg där man riskerar att möta någon är direkt livsfarligt. Att titta på högerkant vid möte hjälper inte mycket. Efter ett möte ser jag överhuvudtaget ingenting.
Om jag inte skrivit något här på ett par veckor har jag förmodligen omkommit i en trafikolycka.
Min optiker säger att det inte är något fel på ögonen, det är bara normala åldersförändringar.
Du får komplettera:
Får inte montera på extrautrustning, allt måste beställas och finnas på vid leverans.
Petrolheads unite!
Slöddertälje är fullt av dom övergreppen
Finns hur många artiklar som helst. Så vem vågar köra BMW dieselbil?
Det har säkert hänt att elbilar börjat brinna med men problemet verkar inte särskilt omfattande.
Haha ![]()
![]()
![]()
Ja jag gick väl i trollfällan på nåt vis.
Den där videon dök upp när skrollade lite, misstänkte att några skulle hugga direkt ![]()
Ja EGR ventilen spökar på BMWs dieselbilar. Men i min bilvärld finns det inget märke som är perfekt.
Jag är nöjd med min E92 M3 och sköter den mycket noggrant, byter olja varje år oavsett körda km. Skall skicka olja för analys för att hålla koll på vevlagren som är en svag punkt på S65 motorn.
Den är bytt två ggr på “garanti” på min F34 -17. Man får ett meddelande om att boka tid för byte, den byts, man kör vidare.
Jag tror iofs att Volvos lampor alltid varit relativt bra i jämförelse. Men 6 Volt hade en begränsning i sin låga spänning. Runda standardinsatser, riktade rakt framåt (inte vinklade uppåt himlen som på VW Baggen) var däremot mycket bra för ljuset. Samma insatser hade du på din 142:a. Och samma insatser har jag på min Camaro -77.
Halogenlamporna dök nog upp tidigt 70-tal. De går att stoppa in i gamla bilar, fast finns troligen inte till de med 6V-system.
Första återkallelsen är väl inspektion och rengöring? Andra återkallelsen är byte. Så var det både på min F11 och brorsans F34, båda med N47 motor.
Säkert var det så, dvs jag tror du har klart bättre koll på det där än jag har.
Jag funderade inte så mkt på det hela utan följde bara pilarna (F34 med B47).
Kommer inte ihåg hur det var på min E60 med N47, men har för mig det gjordes ngt på den också.

