Skånes Golfjournalister hade KM på Bedinge Golfklubb som bjöd på full storm. Jag kunde haft en chans på titeln om det inte var för min fobi för grejer som är för nära tee på högersidan. Hål elva utnämner jag som mitt hathål nummer ett efter en sur trippel där – som tog vinden ur seglen efter en relativt kompetent utrunda. Nåväl, bara ett år till nästa gång!
Jäkla skönt att köra scootern idag. Sticker lite i tårna nu, men har inte alls så ont som jag brukar. Smidigt att köra i frugans bil, men inte en chans att få in den i min sedan.
Torskade bästbollen mot Eriksson & Son på 15:e… a/s efter 10 så va lite surt. Men sånt är livet. Trevlit runda oavsett. Vem vet, kan varit årets sista.
Makalöst vackert väder denna oktoberdag. Golfbana i fint skick och ganska bra spel tills energin tröt. Matchvinst 4/3 och en liten sänkning var en bonus.
Kom igång dåligt, men hittade en skön känsla och fick i fyra birdies som utan vidare kunde varit sex (90 grader hålkant ur på tre hål) eller ännu fler med lite flyt.
Tyvärr tappade jag min sköna känsla på 16 när jag blev fly förbannad på en fruktansvärt usel flaggplacering i en lutning lång vänster. Han som satt flaggorna skulle ha en smäll!
Jag är för gammal för att driva green från gul där det är nu. Behöver 220-ish carry OCH precision för att det skall bli plus. En hybrid till 80-90 meter (eller ett järn) en gapwedge är det normala.
En favorit från tidigare i sommaren innan min son tog grönt kort. Lilla banan på Upsala.
Jag spelade bra. Bästa närspelet på hela säsongen. 6 puttar på de 5 första hålen. Bra chippar och bra puttning.
Fast sen var den tillbaka. Socket-djävulen. På första 6 hålen slog jag tre sockets. Två från 50 meter ca efter fina utslag. Är så surt när en potentiell birdie blir en bogey.
Sen tappade jag det lite. Orkade inte mentalt. Men jag känner ändå att jag kommer kunna spela riktigt hyfsat bara jag får ordning på wedgarna.
Är taggad på nästa säsong samtidigt som jag längtar efter att den här tar slut. Lite motsägelsefullt kanske men det är lite så det känns.
När jag började hade vi bara 9 hål, så det ena varvet slog man ut intill green vid korthålet, och på andra varvet slog man ut vid åkerkanten på andra sidan fastigheten en bit längre fram! På sommaren kunde man vid gynnsamma förhållanden hinna 72 hål runt så man har gjort några varv runt den slingan!
Årets sista morgonrunda? Var normal tid, halv sju, vid mellanbanan och det var bra dunkelt då jag slog ut på första. Annars rätt ok runda för att inte spelat på två veckor.