Dagens runda

Start på en vecka i södra Halland och Skåne, med bas söder om Laholm. Idag Tönnersjö GK som efter ny regi lyfts sig rejält. Kortklippt fairway och fin mjuk sand i bunkrarna. Formidabelt väder! Sol och vindstilla. Robotgräsklippare på flera fairway den blev närgången på hål 9 :wink:

1 gillning

Kul ändå! Ny regi- är det sonen?

Den ligger på 10-årslistan hos mig efter att flunkat upp vår stuga men kanske dags för retur nästa år.

Ps kollade precis, det va 2014 så man kan definitivt ge dom en ny chans. Ds

Ja det är sonen som tagit över. Åk dit vettja :blush:

Skall göra det när jag blivit gammal nog att glömt backen på 3:an och 5:an :wink:

1 gillning

Haha jo tack det hade jag lyckats glömma. Det är en hel del höjdmeter på andra ställen också. Starka ben anbefalles.

1 gillning

Mycket besviken idag. Kändes inte alls bra. Fick en sån oro i kroppen när vi fick vänta vid varje slag första nio. Kändes jobbigt med folk bakom också som stod och väntade på oss i sin tur. Jag kan bara inte slappna av när det blir så.

Fick på hål 10 och 12 till sist gå igenom de långsamma fyrbollarna vi haft framför oss de första nio. Sen var det fritt blås resten av rundan. Vi hade bil idag dessutom så det var riktigt härligt att bara blåsa på.

Bodaholm idag.
För att vara lite av en “bonnsbana”… Vilket skick!
Dessa fairways de klipper med robotklippare. Lite som att gå på en ryamatta.
Nackdelen med banan är vad som händer utanför ruffen :sob:

Bodaholm idag.
För att vara lite av en “bonnsbana”… Vilket skick!
Dessa fairways de klipper med robotklippare. Lite som att gå på en ryamatta.
Nackdelen med banan är vad som händer utanför ruffen :sob:

Vad är definitionen på en bonnanana? Utan välkänd arkitekt? Inga massiva schaktningar utan utlagd i naturen som den ser ut?

Normal greenfee, lägre medlemsantal och ofta lokaliserad på ”landet”.

Egon

Ja tack. Min typ av bana. Kanske färre viktigpettrar också? :smile:

Tänk om man vore medlem i en bonnabana. Det vore ett lyft. Bara en liten sak som fattas…

Magic!

1 gillning

Klubbhuset är en barack. Bara gul och röd tee

1 gillning

1a rundan sen lundsbrunn
Fantastisk väder.
Gott fika
Spelet mmnnjjjaaa

1 gillning

Bjäre GK i en del sol men en elak vind som kändes hanterbar spelmässigt men det blev kallt till slut. Frös ordentligt efter rundan innan jag fick mat i mig. Banan var torr och välskött som vanligt. Spelet var sådär utom när vi skulle gå igenom bollen framför, två snygga par :blush:.
Nu kommer regnet in snart, fick lite känningar på green hål 17. Som alltid fina murar på banan och en del djur utanför.

2 gillningar

Bjäre är alltid en trevlig upplevelse. Utom när det är full storm och ösregn som när vi lirade Slaget där ett år.

2 gillningar

… Men det blev ju en runda att minnas just därav…

1 gillning

Förvisso. Men jag skrev trevlig. Inte minnesvärd.

Eller gårdagens som var i ett strålande, för att inte säga perfekt höstväder på riksten.
Efter en skön uppvärmning där allt kändes som vanligt skaver man ut en drive lite till vänster på ettan. Nu gör det ju inte direkt något att inte slå en kanondrive då man relativt enkelt når på tre ändå, men inte så lätt på två, om man inte slår uppåt 300.

sen rullar det på, och efter en bogey på fyran efter att ha träffat bunkern och en birdie på sjuan vänder man på par! :hushed:

Första hickupet kom på 11an eftar en snärjhook i vattnet vänster (det enda stället man INTE ska slå till…) Dubbel som öfljs av ett varranhålsspel, bogeys par, men jag kommer in på 78 vilket man är klart nöjd med trots en lite knackig baknia.
4/14 FW
12/18 greener
35 puttar, och då puttade jag ändå ganska bra, det var bra puttar som inte gick i helt enkelt. Men man ska väl inte förvänta sig att sätta allt heller, det är bara en jag grämer mig över, en lite kortare birdieputt på 15.

Känslan efteråt var att jag inte spelade direkt superbra, men stabilt, säkert.

PCC: -1