Waxholm med TeMo idag.
Lite “fuktig” på en del ställen.
Intressant dock att de byggt om bunkrar till badbassänger…
36p är ett fall framåt. 6 pliktslag är inte ett fall framåt…
Bättre bollträff. Bättre puttning. Blåsigt.
Fantastiskt väder och en bana i ett utmärkt höstskick var dagens ljuspunkter (tillsammans med en hittad pegg och ett fantastiskt fint lim när jag spelade in till tians green från 17e fairway). Det var trevligt, men fötterna är slut. Blir inte fler rundor till fots om inget förändras.
Visst är golf enkelt när man får fri dropp från bunkrarna?
De jag var i hade inget vatten
Aint that some shit
Lite som när @Puttaren klagar på att inget går i…
Bodaholm i lördags, det hade varnats för blött och det var bilförbud, men så blött var det inte i min mening, utom i bunkrarna.
Spelade fint först nio, men tre bogeys efter tre bunkerbesök. Kom ur, men det gick inte att få stopp i bollen från de betongytorna.
Tappade sista nio, var 6 över, två tappade efter betongbunkerbesök, och en dålig start efter nian, och det gick FASLIGT långsamt, det var väntan på 17 av 18 tees.
Lyckades att pricka in lördagseftermiddagens regn på 18:e. Det hade man sluppit om tempot på banan hade kunnat hållas till en rimlig nivå…
34 puttar, men jädrar vad mycket bättre det känns, och många är verkligen nära, men bra linjer och fart.
26 puttar på Waxholm igår, tyvärr var det många enputtar för att rädda par (eller bogies…)
Och sista nio då ( stänger dörren själv på väg ut…)
Glöm inte att låsa innan du går ut…
Inifrån?
Hur du vill, bara du låser så du inte kommer in igen
Torsk mot Ballesteros på Öster by Stenson.
A/S efter 11 hål. Men sen tog han tre raka. Jag vann 15:e men klantade mig på 16.
Rättvis seger.
Det är ju min peg som jag slog bort förra veckan, den flög alltså 75mil, då var det inte konstigt att jag inte hittade den.
Bra löd i bössan om peggen flyger 75 mil.

Bra löd i bössan om peggen flyger 75 mil.
Skitsamma, flög den bakåt så var det iaf. ett bra slag.
Egon
Den flög framåt, Puttaren bor på Sveriges framsida.
Låg en i vattnet framför femmans tee på Golfarenan idag. Kan ha varit din.
Rundan i sig var forgettable, men fint väder iaf!
21 puttar …
74,74,73 dom senaste tre rundorna. Idag innehöll den både stora och lilla fågeln. Inte tränat något på rangen sen i augusti. Bara slagit 20 bollar på rangen innan rundan. Gillar verkligen att spela på hösten.