Dagens runda

… eller gårdagens.
Ny slinga spelades och efter att jag trissats upp i restaurangen och tryckt i mig 2 halvliters Mariestad… så var 75m driven på nya 1:an inget konstigt. Bogey var bra. Ruset borta och sen blev det par, birdie, par, par, par, par, birdie och en snöplig bogey.
På par efter 9. Sen rasade det lite med 2 vattenbesök men landade ändå en 79:a som, sammanhanget får anses vara godkänt.

Egon

Nio snabba i morgondimman. Slog den riktigt bra. Ffa drivarna satt och då mår man alltid bra. Och närspelet var inte så pjåkigt heller.

Mina kassa puttning har nu utvecklats till fullsvings-yips. Mördar bollen på rangen, men bromsar och styr på banan. Avslutade dagen med att langa in bogey-bogey-bogey för att förlora gubb-särspelet dessutom.

Är det två veckor man ska hålla upp innan man slutar helt?

:see_no_evil::smiling_face_with_tear::broken_heart:

9 över efter 7…det där huset 600 meter bort kändes jäkligt lockande. 3 dubblar, 3 bogies och ett par, samtliga dubblar kom från mitt i fairway med max 130 meter in.

Jaja, 3 över sista 11 rättade till det något.

Klart årets bästa runda kom “hemma”. Dock lite ovant. Många hål som var lite olika sig från hur de såg ut för 25-30 år sen. Träd som vuxit upp, annan bansträckning osv.

Lite surt ändå då jag slog bort utslaget på 13, 14 och 16. Gjorde dock birdie på andrabollen på 13 och par på 16. 14 var ett rent mörker rakt igenom.

Men ska väl inte klaga. Hade en del tur också. Slog bollen genomgående bra förutom korta wedgar (hål 3, 5, 6 och 8 borde ha varit birdielägen t ex men pga usla wedgar så blev det bogeys istället) och så de där tre olyckliga utslagen. Bogeyn på ettan berodde på att jag slog en klubba för mycket. Bra slag annars.

Puttningen blev hjälpt av de långsamma greenerna så det gick riktigt bra.

2 gillningar

Va en sån där men helst glömmer.

Härliga Smådalarö. Men fan ta hål 2/11.

Signs of life. Lirade inte bra (några mulligan och lite skänkta puttar gjorde att det ser bättre ut), men trots några horribelt dåliga slag var det ändå många ljuspunkter. Kanske ingen mer glädjande än en klockad drive förbi 250-locket på 14 och så en träfemma upp i greenkanten. Ska möjligtvis vara det sänkta bunkerslaget på femman isf.

2 gillningar

Vacker bild.

2 gillningar

Invigde nya spakarna idag.

1 gillning

Premiär med sonen med två av mina kompisar.
Det fick bli en scramble där jag och sonen bildade lag. Vinst, och ganska bra scramblespel av oss, vi missade inte samtidigt, och jag fick till puttningen och chippningen. En av motståndarna är den jag har spelat mest med i år, och han skakade på huvudet åt deras elände.

För med bra närspel kan jag göra klart acceptabla scorer.

Tar med mig några saker:

• Puttningen
  • Sonen drev ut mig några gånger.
  • Sonens fina räddningar då jag inte visade vägen.

Socketfri lunchrunda på niohålaren. Alla bogeys var chip-tvåputt från greenkant (greenerna är minimala och stenhårda). Långa spelet i stort sett felfritt. Kanske har jag äntligen nått till en lite stabilare platå nu?

Glömde ju att skriva om backspinn, för det vore ju kul att kunna kontrollera…
Istället för att slå ett bra slag 1,5m kort om pinnen, en studs framåt till pinhigh, och stannar, spinner den av greenen.

Ömsom vin, ömsom vatten. Ett par mulligan krävdes, men några fina inspel värmde själen denna sista(?) sommardag 2024.

Vackert snedljus!

Fötterna är slut. Mitt reumatism-skov har förvärrats så nu blir det den här ett tag. Good stuff – intresserade får gärna prova.

Var framme och nafsade i hålkanten men kom tillbaka en halvmeter.

Bra drive och mitt patenterade halvslag för ett fint lim på åttan.

Ok, 38 då om man ska räkna de bortslagna bollarna. Men va fn, det är ju inte alls lika kul.

Gårdagens runda iofs, men den visade ändå att om nu Titleist personal har sagt att jag skall ha drivern inställd på ett visst sätt, så har de antagligen mer rätt än vad jag har. Testade en annan inställning i hopp om att hålla ner boll banan lite och det lyckades väl visserligen, men mer spinn så både kortare och snedare slag blev resultatet. Väl tillbaka på A1 uppförde sig drivern som den skulle igen. #loftisyourfriend

2 gillningar

Gäller att passa på innan regnet. Fortsatt hyfsat spel på ytterst besvärliga och usla greener. Bollen studsar som på en trampolin om man råkar få en greenträff.

Men herregud vilket väder! Snåla plus 3 på rangen vid 08:30. Sen kom solen fram och det blev varmare och varmare men skön höstluft. Castle course idag. Första 9 på hcp, lite sämre sista 9 men bra avslutning sista 4. Är alltid på bra humör när jag går av green på hål 18 på den här banan, även om det inte gått så bra. Varje hål är alltid en chans och det blir aldrig tråkigt. Blå himmel, vindstilla.

3 gillningar

Röd tee och 16 hål. Inte så vackert spel, men magiskt bra scrambling och så flaggträff på inspelet på sista (53 meter). Missade såklart putten.

1 gillning

Tunna slag. Pottiga chippar. Skakig puttning.
I morgon är en ny dag.

Lyckades boka en tidig starttid pga en avbokning, det är tokfullt. Samma fina väder som igår men inget tryck i kroppen. Blev trött. Fick ont i en häl och ett knäveck. Tappade bort två fina Titleist Velocity-bollar i en färg som inte går att köpa längre i ruffen. Som borde gått att hitta. Fulhooken gjorde sig extra påmind, blev ännu tröttare … och lite grinig. Utan att störa min spelpartner dock.
Helgens märkligheter: En tappad glassburk med en sked i på fairway. Borde varit något annat än glass i burken :sweat_smile:
En helikopter som envetet surrade över banorna i säkert 20 minuter. Den blev riktigt närgången på hål 4. Det är ofta helikopters som flyger över anläggningen men det här vara bara konstigt. Det
vi höll på med var vare sig bra golf eller sevärt :joy:
På bilden var den på väg bort.