oopps GT levererade
Härlig dag på Perelada. Värt att gå upp tidigt och ta två flyg för den här upplevelsen!
Säsongens näst bästa högerrunda. 80 slag från vanliga 56-tee. Sänkning till 9,4.
Spelade bl.a. med en gammal klasskompis. Vi ligger ungefär lika i handicap, nu är jag dock ett före honom. Kul runda, 3 birdies, en trippel och två dubblar.
Dagens runda var den värsta rundan i år. Fy fan vad tråkigt golf kan vara rent ut sagt. Tror jag slog över 10 st sockets med korta järn och wedgar. Orkade inte ens skriva ner resultatet. Har haft lite problem med sockets hela säsongen men kanske 2-3 stycken per runda. Nu spårade det ur helt och hållet.
Däremot slog jag nästan alla drives klockrent. Verkligen tvärtom mot hur det varit tidigare i år.
Avslutade med en fin birdie på hål 18 iaf. Par fem. Drive + spoon till greenbunker. Sen limmade jag bunkerslaget från 20 meter och tap in birdie.
Får jag inte bukt med sockets så kommer jag antagligen lägga av igen. Det är så tråkigt att slå en perfekt drive och sen kliva fram och slå wedgen 45 grader ut i högruffen… Om och om igen.
Det är bara att bita ihop… Jag har större chans att träffa en green från 150 meter än vad jag har från 50. Man får vässa sitt närspel bara kämpa.
Jag saknar dig @jhenrikj
Ni har väl Pro på klubben?
Det finns ju internet
Förstår vad du menar men jag skulle säga att det är mentalt till allra största delen. Det händer bara när jag är rädd att det ska hända och liksom tappar fokus i baksvingen.
Är bara att nöta på tror jag och hoppas att vintern tar död på alla svingspöken.
Kan varmt rekommendera podden “Wicked smart golf” som är inriktad på hur du kan bli en bättre golfare utan att ändra på din sving. Det är alltså främst fokus på mental träning, course management och hur du tränar bättre.
Spelmässigt dålig runda på Stadium. Allmänt kass bollträff och elak träningsvärk från pilates intervallträning igår. Slog två fabriksnya bollar på raken i vattnet på 11:an och blev lite less. Repade mig och kunde iaf uppskatta det sjukt bra vädret och att jag kan spela i kjol kl 19 på kvällen den 19 september. Vilken säsong det varit, kan knappt minnas att det regnat.
då kanske säsongen i Svedala slut tyvärr då jag åker ner till spain å övervintrar.
men bidde lite priser i vårt gubbgäng idag som avslutning
Men var är dina priser då?
Camiral Stadium med helt nyrenoverade fairways och lagom 10,5 på stimpen.
Kul bana, men vi valde tee 56 där nästan alla tee var framflyttade rejält. Flaggplaceringarna var dock i ”tournament position” som var lite bitiga här och där.
Nu blir det taxi till flygplatsen efter en utsökt lunch.
Får åka tillbaka och lira tee 65 nästa gång. Dår får jag nio erhållna med 3,0 i handicap …
Usch, påminner mig om att jag lyckades skicka Murvels fina SCO pris från Mälarö i tusen bitar. Finns nu bara som fotografi. Det enda riktigt snygga pris jag vunnit i något, någonsin.
Där har jag varit och laddat Teslan ett par tre ggr. Är banan bra? Har i ett svagt ögonblick lovat min son att en dag ska vi spela där. Ser så sinnessjukt fint ut från sidan av.
Hotellet är också skapligt skulle jag säga. Var det där ni käkade lunch?
ps. Presentkortet har kommit nu. Tack!
Lunchade i klubbhuset. Bott på hotellet tidigare, mycket hög klass.
Har man råd är Camiral väl värt ett besök.
Årets bästa väder, fantastisk
Året sämsta järnsving. Vek fade hela varvet
Bra närspel räddade hygglig svore ändå
83 slag
Cirka 20 bollar på rangen med j5 och W/48 från nya järnsetet. Mht att jag hade tjafsiga skor och vanliga glasögon (med prog) så gick det helt ok.
Det blir intressant att se hur nya j5 förhåller sig till gamla j4, slaglängdmässigt. Dvs: behöver jag en ny j4 eller ej?