Dagens runda

Nu när drivern börjat fungera så har chipningen rasat helt.
Den gamla säkra Bettan i form av rullchip med j7 blir nu för kort 90% av gångerna. Antingen pga duff eller bara dåligt slagen.
En duffad chip 1 meter utanför green resulterade i 3-putt istf chip+enputt som tidigare under sommaren :frowning:
Sk1tgolf!
Det blir inte bättre av att jag tappat inspelen med wedgarna sedan jag köpte nya i våras :frowning: Inte sällan 10-15 meter för kort.
Ni som nu kan det här med backspinn. Tar ni en extra klubba in eftersom bollen stannar direkt eller spinner tillbaka? Ett helt nytt fenomen för mig…

Man tar väl den klubba som mest sannolikt gör att bollen hamnar där man vill? På greener med mycket bite och/eller där det lutar si eller så, kan det bli aktuellt med anpassat klubbval. Tex en klubba mer.

10-15 meter är en klubba för kort. När det handlar om mer eller mindre spinn är det snarare skillnad på ett par meter eller så.
Summa: använd mer klubba.

10-15 meter med wedgarna är bara för dåligt slagna tycärr. Var mycket bättre på det avståndet förra året.
Aldrig får man vara nöjd…

Ny 75a , hcp all time low. 5.6

Blir tufft till våren🙂

3 gillningar

yes höjning idag igen

Flat stick misbehaving.

Attans! Var på väg mot en 36:a (nio hål) men duffade j7 lite på åttan och plaskade i dammen. Dubbelbogey. :weary:
Nåja. Sex par, en birdie, en bogey och en dubbel är inte så illa. Blir 22 poäng om man räknar så.

Grattis då är du snart ifatt …

Idag blev det 9 hål alldeles själv. Spelade med två bollar. Föregående tråkrunda byttes mot en roligare variant.

2 dubblar, 6 bogeys, 8 par och 2 birdies.

Dubblarna kom efter en quickhook respektive pushslice.

För andra gången den här säsongen var jag förbi flaggan efter 2 slag på en par 5:a. Tee placerat långt fram, hårda fairways pch medvind. Hålet mäter 475m på scorekortet så egentligen borde jag inte ha en chans att nå in.

Efter drive och spoon var det ett hyggligt läge för eagle. 7-8 meters putt. Förargligt blev den 1cm kort i linjen. Man vet ju aldrig, det skulle kunna ha varit golfkarriärens sista eagleputt.

Sådärja, nere på jorden igen.
Uselt spel tee till green.
Knappt bollträff på hela rundan.

Lysande närspel dock

Slog så bra på rangen innan rundan, fick en riktigt bra taggad känsla. Fick sen 38p på Stadium vilket är mer än anständigt. Enda strecket på 14 med en drive in bland träden, en usel chip som inte nådde fairway utan fastnade i ruffen. På’t igen med en 26 graders hybrid vilket resulterade att bollen slogs tillbaka in i skogen. Där gick jag vidare och avslutade par 15-18. Mycket sjöfågel runt banan och canadagässen börjar bli riktigt högljudda och oroliga. Dags att flytta om några veckor. Bilden visar green på 15 där inspel från vänster var knepigt idag med alla fåglar. Eller säg så här, inspel från vänster är knepigt alla dagar.

2 gillningar

Ibland går det för fort.

• Dra mig baklänges, scorekortet är ju fyllt med birdies! Vilken runda!
  • Aha! :blush:

En matchvinst är dock alltid bra!

3 gillningar

Tidig morgonrunda, riktigt blåsigt men solen kom fram till slut. Stänkte i ovanligt många par men däremellan märkligheter.
När ronden var över gick vi upp och kollade på finalen av en puttävling med fina prispengar. Publiken fick fika och glass så vi satt i solen en bra stund. Formatet är 36 hål sen Curt, om jag fattat rätt.

Riktigt uselt spel, men puttningen är tillbaka. Alltid något.

Oj vad har hänt t här? Blåser det?

17-18 m/s i byarna :dash:

Dagens längsta drive va? Kortaste?