9 av 11 fairwayträffar med GT2:an, ovan att stå med pw eller j9 på hål där man brukar ha j6 eller j5 in.
Ett miserabelt järnspel och 34 puttar gav dock inget att skriva hem om i övrigt. Måste verkligen lägga mer tid på mitt wedgespel nu när jag får slå så mycket mer wedgar än tidigare.
En runda på hcp!!!
De har varit extremt få denna säsong. Nya svingen börjar leverera.
Dagens slag var en fade runt ett träd, upp på green, från cirka 165 meter, på 18:e. Putten två dm kort så det blev par (som man tycker är bra på det hålet).
Har inte detaljstuderat alla dina scorekort men du verkar ha en svaghet på par 5-hålen. En del bogeys på vad som borde vara de bästa birdie chanserna. Någon tanke kring det?
I know. Jag borde ju tjäna slag på par 5-hålen, men jag har kasst fokus. Treputt på tvåan. 180 kvar efter drive på elvan. Tar hybridfyran trots att jag lätt nått med järnfem. Bromsar in i den och missar höger. Chippar in och missar putten. 14 var en dålig drive, en ännu sämre layup och till slut faktiskt en jäkla bra lobb och meterputt på skrå för att rädda bogeyn.
Ska ta lite tid att fundera på min puttning - som brukade vara den bästa delen i mitt spel. 14 greenträffar ska vara en bit under par, inte tre över.
En 18 hålare.
Första 9 hackade och tog mig runt, en trippel en dubbel för en 42:a.
Sista 9 swingade bättre, ofta bra bollträff men inte alltid…, resultat 3 bortslagna bollar ingen score då en inte hittades.
Mest par o en birdie från wedge avstånd…
Fin morgonrunda på mellanbanan liksom igår. Höjdpunkten idag var att svingen försvann och jag kunde fatta vat felet var och fixa det omedelbart. Mycket intressant. Annars helt ok inga direkt dåliga slag alls förutom den korta svingkollapsen. Gick ungefär på hcp både idag och igår vilket väl motsvarar runt 30p på fullängdsbana. Startade strax före halv sju båda dagarna, enda människa jag såg var en äldre herre i klubbvärdsbil som kollade att jag är medlem. Dedicerat att gå upp så tidigt för att kolla det.
Trevlig runda på International idag med @TeMo.
Vi tvingades släpa på en 0.9 hcp i bollen . Vi lyckades inte få ner honom i vårt träsk…
Jag drev honom på ett hål iofs gick han med j4 och jag med driver men ändå
I två hål kändes det som man skulle krossa banan, två bra utslag mitt i fw, sköna järnslag och två birdieputtar inom 3 meter… Båda hålkant ur och sen kom verkligheten ifatt med ett tämligen uselt järnspel men stabil från tee i övrigt.
Lyckades äntligen bryta 70. 69 idag (-3). Glad för ett par år sedan när det blev under par men en runda ”in the 60’s” är rätt coolt ändå. Nyckeln? Bra järnslag kom jag fram till.
Sinnessjukt bra runda. 7 GIR på dessa frimärksgreener är bra för att vara mig. Inte så långa hål dock.
Dubbeln på tvåan var den stora missen. Slog en helt perfekt J5 från tee. Hade 73 meter lätt motvind men drar lob wedgen 10 meter för långt och får en sinnessjukt hård studs ytterligare 10 meter ut i djupa ruffen. Fick hacka ut den och chippade sen en bra chip men brände bogeyputten.
Bogeyn på femman berodde på att jag tog en klubba extra då det kändes som lite motvind. Slog den rakt över flaggan och chippade den hyfsat men missade parputten.
Utöver det så borde jag verkligen ha satt 2-3 birdies åtminstone men greenerna är ojämna och rent av usla i vissa fall.
ALLA fulla slag utom ett gick spikrakt. J5 på sista tappade jag lite vänster men inte värre än att jag kunde sätta en lobwedge 3 meter höger om flaggan.
Slog en drive på kul på sista också. Drivable par 4… Riktigt bra träff men ca 15-20 meter höger ut i ruffen.
Ska väl inte jinxa allt men nu börjar det faktiskt kännas ganska stabilt svingmässigt. Men jag har aldrig nånsin slagit lika många bollar på rangen som i år. Har ont i armbågarna faktiskt.
Fantastisk sommardag på en bana i toppskick. Rekommenderar varmt en tripp till Holms GK. 395 kronor var löjligt prisvärt trots att jag slog bort ett par bollar och i övrigt spelade lite knackigt. Drog iofs i ett par monsterputtar och langade fram några fina järnslag så man får vara nöjd.
Inleder med en birdie på ett hål med slag efter en PERFEKT spoon, en PERFEKT 50°are till 2 m, och en putt mitt i med bra fart.
Sen tog rundan en märklig kurs… Det var väl 4 i vattnet och två bortslagna. Blandar perfektion med not so much perfektion och chipparna som var sååå bra innan rundan toppades under densamma, och då blir inte scoren att räkna med.