Dagens runda

Seriespel på Malmö GK.
Lite febrig o trött men skall funka.
En j7’a på rangen och sex chippar.
Nu jäklar är man redo, bara några puttar först.
Får istället rusa till muggen då kistan lägger av, hann nästan😳
Avanmälning i receptionen o sedan hem för sanering.
En riktig skitdag😡

2 gillningar

DM H50 på Skogaby. Missade green från 100 meter på ettan, chippade in nära och missade putten. Treputtade tvåan från ingenstans. Fyra slag i från 10 meter på fyran (för lös bunkersand, chippade in och missade en kort putt. Missade kort birdieputt på sjuan. Missade kort eagleputt på åttan. Höll ihop det med lite räddningar sista nio fram till 16 där jag slår out och följer upp det med en trist chip-tvåputt efter en bra drive på 17.

76 slag. Två slag från seger … :see_no_evil:

75
Näst bästa på hemmabanan ever.
Kan vänja mig

4 gillningar

50-60 bollar på rangen, på lunchen. Lite bredare stans, undvika höftsvaj i framsvingen (old school C-shape skall jobbas bort). Funkar skapligt. Höftgrejen kommer kräva en hel del nötande.

Måste göra “riktigt” jobb och dra in degen också så rangen var vad som hanns med idag.

är väll inte sista gången du får pisk av jonas…

Inte första och inte sista.

Mer att hämta eller max?

Tja, treputt på 1an o 3an. O nån till putt kort i linjen
Så i teorin finns det ju det

Men kan lika gärna bli 88 nästa gång.

1 gillning

Golf i en kort och kärnfull sammanfattning.

Gårdagens kvällsrunda med hunden. Valde mellan 9 på Kings eller 18 på Queens. Blev årets första runda på Queens. 2h 20 min med tre genomgångar.
Helt plötsligt började slå järnslag som gick rakt och med god träff. Helt plötsligt fanns det goda birdiechanser.
Blir intressant att se om järnslagen finns kvar på söndag…

2 gillningar

Flitigt övande av balansbräda, torrswing för speed.
Iväg och pitcha.
Man e bäst.
Range hyggligt, grymma drives.
Ut och spela 6hål.
Hål 1 vrål topp, topp igen topp igen o igen…
Hål 2-6 man är långt ifrån bäst…5 bogeys…
Totalt slogs 2 bra slag.

Alltid skönt att känna att det finns förbättring vid bra rundor. Likaväl som det kan kännas omöjligt att spela bättre än sina 85 slag ibland…

Det måste ju varit minst 6 bra slag om du hålade ut.

Mja är lite som Berra på detta med bra…;)…
Bra, det som är tänkt/utföres/ger ett resultat som blir som tänkt, allt utanför det tänkta är bara ett resultat av det utförda .

Bra:

• Resultatet blev ungefär det önskade och utförandet var ungefär det önskade.
  • Alternativt var utförandet bra men sedan blev resultatet obra pga otur, tex studs på sprinklerlock.

En tunt slagen wedge som lite turligt studsar i en mjuk uppsluttning och stannar på green, är inte bra (även om resultatet blev bra).

1 gillning

Lämnade mitt vardagsrum Castle Course och tog en tidig morgonsrunda på Stadium. Fick kämpa med ruffen idag, som alltid. Puttstroket kom och gick, ganska kasst överlag. Avslutade 15-18 med tre par och en birdie så helt hopplöst är det inte.

Hyfsad från tee. Bra järn. 14 greenträffar. 34 puttar … :smiling_face_with_tear:

12p första 6, 8p sista 12.

1 gillning

Järn1 blev järn0

5 gillningar

Lite av ett genombrott. Slog spoon eller lillspoon till 30-40 meter från greenen på tvåan, trean och femman så borde ha gjort nån till birdie. Bra spoon på åttan också. Men där hade jag 126 meter till flaggan (knepigt hål där fade krävs för att träffa fairway och jag drog den lite för rakt och den studsade åt fel håll dessutom…). Kändes otroligt stabilt rent generellt.

Däremot missade jag en hel del greener på par treorna. Blåste en del men det berodde inte bara på det. Närspelet och puttningen funkade dock bra. Tror jag hade 13 puttar på 9 hål. Egentligen bara putten på sjuan som skavde.

Missade alltså en meterputt för par på sjuan. Irriterande. Räddade dock par från bunkern på åttan. På nian tog motvinden tag i bollen och hittade bunkern där också. Där fick jag knappt ur den så fick chip-enputta för bogey.

Edit: ingen driver på banan alltså. Finns inte utrymme för det på lilla banan. Men på rangen hittade jag ändå lite känsla för den. Men det bygger som sagt på känsla. Är ingen solid driversving. Gäller att hitta rätt avslappning i handlederna och rätt tajming vid bollträff. Jag slår inte superlångt men ökade ändå ball speed till ca 155 mph och hade väl en snitt-carry på 225 meter ungefär. Får jag bara ut det på banan så är jag mer än nöjd.

1 gillning