Dagens runda

Idag blev det lilla banan på Upsala GK.

Grabben gick +11 och jag +3 på 9 hål. Fantastiskt fin kväll där vi var i princip ensamma på banan. Hade ingen före och ingen efter. Ingen väntan, ingen stress.

Jag gjorde 6 raka par där åtminstone 2 st borde ha varit birdies. Bogeys på ettan, åttan och nian. Känns verkligen som att jag hittat lite skärpa och spelkänsla.

Inga drivers idag heller men nådde nästan tvåan och femman med träfemman från tee. Slog även en perfekt träfemma på trean. Dock lite duffad träfemma på åttan så den blev nog inte ens 150 meter lång. Var inte jättelångt från par på ettan och nian men på åttan förtjänade jag verkligen bogey.

Ett litet problem är väl att jag nästan slår lika långt med träfemman som med trätrean. Båda är Cobra Rad speed men femman är av tourmodellen och har lägre utgångsvinkel pga mer vikt fram. Den har även x-stiff skaft. Jag slår väl egentligen inte så hårt att jag behöver det men jag tycker ändå känslan är stabilare än det något mjukare skaftet på trean.

Tycker drivern funkade hyfsat på rangen sen också så idag är jag nöjd och glad.

Men återigen. Det roligaste är ändå min sons utveckling. Trodde jag aldrig för två veckor sen. Nu är grönt kort en formalitet. Blir inga problem för honom att spela 18-hålare heller. Iaf inte från röd tee.

Haverdals Golfklubb. Många bra slag, men obefintlig utdelning när alla puttar slank i hålkanterna.

1 gillning

:joy: :rofl:

1 gillning

En sån där tråkrunda där nästan inget händer. 10 par och 8 bogeys. Inte nära birdie och inte nära dubbelbogey.

Tråkiga 80-rundor kan ju också vara ok om alternativet är 85-rundor.

tungt idag oxå 2 bollar out 2 tripplar
det har blitt höjning ala fredrik

En sån där tråkrunda där nästan inget händer. Fick i en hyfsad putt på trean, missade HIO hårfint på sexan och sen var det oflyt, på oflyt, på oflyt. Så många puttar som strök hålkanten har jag inte haft sedan … igår!

3 gillningar

Nya uppställlningen inkl indirekta svingeffekter börjar arta sig en aning. Färre missar, fler (ganska) raka slag. Spelade nio idag. Sex par, en bogey, en dubbel efterbunkerbesök, en “plockade upp när jag blev f-b efter en urusel chip”.
Absolut inte en bra score men svingandet går åt rätt håll så scoren kommer följa med.

Gårdagens, driver/t4 gav en särdeles många möjligheter som inte togs till vara.
Lägg därtill usel på och runt green.

Välkommen i gubbgänget :joy:

Ni får lämna pensionärs livet och börja knega igen …bör ge bättre scorer .

1 gillning

På tråkrundor görs bara par och bogeys, gör man t.ex. birdie är det inget längre en tråkrunda.

Tror att jag hellre gör 4 birdies, 3 dubblar och 3 tripplar än bara en massa bogeys och par. Åtminstone om det är sällskapsrunda. Andra gången i år det händer på 18-hålare, bägge sällskapsrundor.

Vi är olika. Jag ogillar verkligen dubblar!

1 gillning

Dubbel följt av birdie är roligare än bogey följt av par.

Skojade bara. I know tråkrunda. Och sunkrunda när man knappt gör några par ens.

1 gillning

Jag föredrar en stabil runda framför en som går upp och ner. En dubbel eller trippel förstör mitt humör. En bogey kan jag svälja.

Dagen bjöd på ännu en 9-hålare på pay n play. Söderby denna gång. Usel känsla i kroppen. Ont i vänster armbåge. Måste nog vila lite.

Får inte i en enda putt och missar många greener så det blev +8 efter 6 bogeys, en dubbel och två par. Borde varit 3-4 slag bättre.

Grabben gick på stabila +11 men var väldigt missnöjd mot slutet. Det går tydligen fort att vänja sig vid en ny spelnivå. :smiley:

1 gillning

Har en längre tid beklagat mig för att jag får så dålig utdelning på riktigt bra spel. Och idag hände det plötsligt: jag spelade lika illa som jag scorat. :see_no_evil:

5 gillningar

Uppföljare av lektion.
Liten fade :white_check_mark:, uppställning till bollen :white_check_mark:, baksving :white_check_mark:.
Nästa grej: bredare stans (inte svaja) och jobba på att få “stäm” med höften och hålla kvar kroppen “över” bollen genom träffen.

Glömde scorekortet.

DM H40 (de har inte folk så jag fick ställa upp). 19:e av 41 spelare så there’s that.