Pulldraw bortsopad. Slog ett par riktigt bra drives och hade åtminstone skapligt järnspel.
Kravlade mig in på 42 slag på nio hål, trots en trippel (efter clinique i en greenbunker). Puttningen lämnade en del att önska. Puttade för kort flera ggr.
Sällan har en halvtimme lektion varit så värdefull.
Nu kan jag i alla fall (ett tag) tro på ett vettigt spel.
Jagandes 3 bollar bakom Puttaren kan jag bara instämma i att det var helt locket på. Sänkte typ en putt på hela dagen, lägg till det en sving som var vänster, vänster, vänster hela dagen så var det inte mycket att hänga i granen.
9 hål på Nansta Golf utanför Hudiksvall. Ren pay n play, har funnits i decennier. Jag spelade min allra första runda där när jag höll på att ta grönt kort hösten 1992.
Får säga att den var enormt mycket bättre än jag mindes den som. Inte så konstigt kanske. Nästan 32 år sen. Var även väldigt populärt. Mycket folk. Kö på första tee. Kombinerat med rena nybörjare så var det inte optimalt för mitt humör.
Började med att peppra flaggan på de två första hålen. Men sen kom par 5 på 480 meter på trean. Då kommer fyrbollen som släppte igenom oss på tvåans tee också och satte lite extra press på mig som jag inte behövde .Dogleg vänster följt av dogleg höger. Slicar driven så jag hamnar mask på vänster sidan före doglegen. Hackar ut den lågt med en spoon men för hårt, rakt över fairway och ut i ruffen på andra sidan. Hackar ut den. Ska spela fram den till doglegen åt höger men vet inte avståndet så jag slår den i en bäck… Ja osv. Katastrofhål.
Sen gick det relativt bra fram till hål 9. Birdie på 8:an t ex. Hål 9 är också par 5, extremt smal fairway med djungel på båda sidor. Dogleg höger vid 240 meter ca. Slog en spoon längs vänsterkanten som jag hittade i semiruffen. Ska slå fram den till doglegen med en wedge men lyckas hitta en semisocket så den hamnar halvmask vid några tallar. Ska hacka fram den men gör samma sak igen… Sen drar jag den rakt ut på rangen som ju är out of bounds.
Hade jag spelat par femmorna hyfsat normalt så hade jag väl gått 3-5 över par.
Gläds dock åt min son som verkligen fått ett genombrott i sitt spel sista veckan. Han spelade ungefär på hcp 36 idag. Han är nog bättre än mig inom 2-3 år.
Bro Hof Castle, mitt vardagsrum och tröttnar aldrig på den här banan. Hör en bild på hål 10, avtrycket på mobilen lite snabbt och lustigt. Räddade upp det som gick lite tokigt lämnade banan glad och golfsugen till i morgon.
Stadium är spektakulär och oerhört vacker med allt men skulle jag bara få spela en av banorna framåt så är det Castle jag hade valt. Tycker att designen på Castle är så mycket roligare och uppskattar verkligen waste areas som hinder.
(Måste ändå få nämna att jag skjutit 79 från svart Tee på stadium på tävling… )
Tolvan är normalt mitt favorithål, men en snaphook här kostade bogey, en snaphook på tretton kostade ännu en bogey (fick droppa för ospelbar) och en hook på fjorton kostade dubbel sedan jag träffat ett av de nya träden. Fattar inte varför vi behöver fler träd.
Det här börjar bli en dålig ovana. Spela i regn går inte när man är gjord av sockervadd. Tappade fyra slag de hål det regnade, men kämpade mig till en andraplats med ett par birdies i motvinden när det äntligen slutade.
31 i tisdags… Då satte jag de flesta 1½-2-meters returer.
På första tee berättade jag för grabbarna jag gick med att greenerna var snabba. Sedan visade jag dem oxå