Frugan har inte klagat. Då jag kommer hem brukar hon vara nyvaken. Och försöker se på mig hur golfen har gått. Irriterande ofta har hon rätt. Och jag kör inte diesel så grannarnas skönhetssömn är det nog ingen fara med.
Lite allvarligare, det är inte så stor skillnad på elbil och vanliga bilar nuförtiden vad det gäller väsen. Motorerna hos bensinare är ganska tysta då man inte gasar så mycket, det är mest typ däckljud mot asfalten, upplever jag det som.
En tämligen korrekt gissning. Jag har hamnat lite på hälarna och lite “sittande”.
Spelade nio idag. Det blir en och annan rejäl miss pga “nytt” men när jag gör ungefär rätt så blir det rakare och med lite bättre tryck i slagen. Kanske en aning längre men framför allt med mer tryck/spinn och mindre av “floater”.
Idag spelades den första runda i kategori-KM.
Efter hackigt spel runt och på greenerna första 9 (här gömmer sig både 3-puttar, 2-chip 1-putt och chip 2-putt) så lossnade det och gav 1-putt eller chip och 1-putt i 5 raka hål.
Den största bedriften var faktiskt bogeyn på hål 11 trots att ha slagit andra slaget oob men sedan satt upp en väldigt fin pitch 1,5m från hål.
Imorgon blir det ledarboll med @Ballesteros som presterade en väldigt fin runda och leder hela tävlingen.
Vad händer då? Skjuts tävlingen upp till en annan dag eller skiter man bara i den? Vad händer med tävlingsavgifter? Lottas priserna ut eller behålls dom av arrangörerna?
Då hade man fått ställa in eftermiddagens tävling istället, nu valde man att ställa in den som påverkades av regn och åska och genomför eftermiddagens spel istället. Förklara gärna hur du klarar 2 grupper shotgunstart om du skjuter starten för den första gruppen med 5-6 timmar.
Inte säkert att det blir något spel i eftermiddag heller, 50mm regn är mycket även för en väldränerad bana som Vallda och det ser inte ut att upphöra på länge heller.
Det kan jag förstå.
Min tanke om TL (som du säkert har varit också) är att även om ”förberedelse före tävling” sällan utförs till punkt och pricka, så är väder en given punkt att ha koll på.
TL har ett stort ansvar där och att starta en tävling på chans är ett rimlighets-baserat beslut. Svårt iofs. men det finns många(s) aspekter att se till.