Dagens runda

Nej nu ger jag snart upp. Har slagit ca 250 bollar igår och 120 idag. Är helt slut. :smile:

Nej men jag fick till sist in en bra känsla i drivern idag. Kör såna där driving challenges på top tracer. Körde Pebble Beach idag. Träffade väldigt bra för att vara mig och scorade 790 poäng. Bäst nånsin på Söderby var nån på 900-nånting. Förut har jag pendlat mellan 550 och 680. Så 790 var ett klart fall framåt.

Ja men bra då? Njae. Helt plötsligt kollapsade svingen och jag slog enbart pulls med lite draw/hook på det. Så sjukt frustrerande. Hoppas det beror på utmattning…

Gick sen Söderbys 9-hålare. 5 över par trots en dubbel på hål 8. Lobb över en bunker blev för lång och sen slog jag nedförsputten för hårt och missade returen… Ja sånt där som jag sysslar med lite nu och då.

På de tre bogeyhålen hade jag bra chans på par på alla. En bogey berodde på en socket men jag slog sen upp bollen till en meter och hade bra parchans (som jag brände). Hade även en koppsnurr för birdie på nian. Dvs korta järn och wedgar funkar. Även närspelet kändes ok. Men allt längre än typ j7 är omöjligt. Det är som att klubban nästan vrids ur händerna på mig i nedsvingen. Är bara tre par 4 och tokmissade två av tre. Hade dock tur så bollen var spelbar.

Nu ska jag vila några dagar. :slight_smile:

1 gillning

Ja det är väl rätt vanligt när inte ryggen orkar rotera att armarna går före och man missar vänster (för högerspelare).

1 gillning

72 hålarens 4:e dag. 75 netto. En trippel och en kvadruppel förstörde scoren.

KM dag 1. Not too bad.

4 gillningar

Riktigt bra, lycka till imorgon!

1 gillning

Kanske hittade jag en delförklaring till den alltför stora spridningen? Jag har svajat i baksvingen, tror jag. Försökte rotera mer from hål 11 idag, och hoppsan! helt plötslig mer rakt och vettigare bollträff.

En jäkla massa oflyt, lite knackigt spel som den hårda vinden förvärrade och så blev det first loser (delat). Blä.

Inte dåligt att dela med en sån atlet…

1 gillning

Vad hade krävts för att få kliva överst?

Nu finns du nog på Anders lista.

Egon

1 gillning

Tva slag. Råtoppad drive ut i ljungen på 17, trodde jag skulle kunna få ut den på fw. Provisorisk från samma ljungläge. Hittade den och kunde droppa från ett när, in på green och två puttar för trippel. Hade chansen när jag sånär sänkte bunkerslaget på sista, men vinnaren satte en lurig putt från bakkanten.

Surt.
Bra kämpat ändå.

Egon

1 gillning

Dagens runda kan sammanfattas i att jag klarar helt enkelt inte av att hantera vind 12-15 m/s från vänster till höger.

1 gillning

Igår en 6 håls träningsrunda.
Vissa hål slogs 2-3 bollar, skönt med “tom,” bana.

28e
vidbynäs norra första 9.
18 pinnar och soool. åska i bakgrunden
flera sköna slag.
bra långa 2 puttar
tyvärr sölande framför så avbröt och gick hem

Virpiniemi golf, Oulu.
Välskött.
Fina fairways. Bra mottag på greenerna. Schysst rull.
Hål 1-9 i skog, 10-18 mer mot vattnet (Bottenviken).
Gräsrange.
Mycket bra mackor i restaurangen.
GF 65€.

1 gillning

Skön match på Eden Course. Slapp lämna slag mot att jag gav två mulligan mot min enda – tog den på 16 där jag missade höger från tee. Andrabollen 211 kvar och en 22-gradershybrid över hela greenen. Links är lite lurigt. Min motståndare drev green på 18, men med sin andraboll och utan några mulligan kvar så jag vann 2-0.

Idag besök på ny tilltänkt hemmabana.
18 blåsiga hål senare kan sammanfattas att spelet svajar, inget konstigt med det med x-antal swing tankar i bagaget.
1-4 chockartat positiv öppning. Golf är lätt känsla typ.
5-6 golf är svårt, gir med 4 putt sög +annat.
7-8 kämpa…gir 3putt o annat.
9 slår bort en boll.
10-13 lotteri golf…
14-18 …4 fir 1 semi …3gir. Skön kommentar från en i bollen efter ett utslag på en par 5:a…du går in på 2 va?? … skönt att chipa in på en par 5:a.
Hackade runt på hcp. Totalt 7Gir.

Magiskt fin morgonpromenad på en bana i härligt skick. Kul att avsluta med ett riktigt lim också. Lovely!

Idag golfrunda som start på en kamrats 60 års firande. Mora Gk. Av de 6-7 gånger jag spelat banan genom åren har aldrig greenerna varit bättre. För att vara södra norrland väldigt snabba, jämna och rättvisa.

Typexempel, gamla 10:e, numera 14:e. Kort par 3:a. Tycker att jag slår en en helt perfekt PW. Den carrar 3 meter kort och en meter vänster om flaggan. Men spinn + lutning och snabb green gör att det blir en 10 meters putt från foregreen istället för en kort birdieputt.

Layoutmässigt en bana jag gillar skarpt. I princip alla hål är skogshål.

Tyvärr företagsgolf framför vilket gör att det går väldigt långsamt. Som tröst kommer de förbi och delar ut drycker till vår boll.