Delvis, i kombo med min vaskulit så tappar jag ork och koncentration och då åker skallen upp.
den där ser ju inte ens ut att vara direkt hård?
Ja precis. Redan efter 5-6 hål så är det som att jag glömmer bort vad jag ska göra. Och åker skallen upp så blir det om vartannat quick hooks och slicear…
Verkligen! Jag skulle tom drista mig till att säga att det är BRA!
Var spelar ni, Jämtland någonstans?
Ljusdal!
En liten fråga om gårdagens runda. Jag slog ut kl 15 och ingen annan hade bokat in sig så jag fick spela själv. Ganska skönt till en början iaf. Visste att jag hade några tvåbollar framför mig och en fyrboll bakom. Såg framför mig en lugn träningsrunda utan stress. Spela flera bollar ibland osv.
På sjätte hålet kollar jag tillbaka mot tee och där står det helt plötsligt nån. Sen när jag puttar så kommer det en golfbil farande och jag tänker spontant att det är några kontrollanter från klubben eller dylikt. Men det visar sig vara en man i 50-års åldern med en 80+ kvinna (som ej spelar själv) som jag antar är hans mamma. Han kommer ikapp mig på sjuans tee där jag står och väntar. De verkar inte överdrivet vänliga. Säger inte många ord. Så jag säger att de kan åka vidare. Verkade ju gå i ett jäkla tempo.
Hade även tidigare sett att närmaste tvåbollen blev genomsläppta av tvåbollen före på sexan. Ett äldre par. Tänkte att de var lite av en bromskloss därmed.
Men de vägrar släppa förbi mannen med mamman och golfbilen så jag går i flera hål bakom. Det går långsamt och jag börjar bli stressad av att fyrbollen nog snart kommer ikapp.
Så mellan nian och tian så tar det äldre paret en paus och släpper därmed förbi golfbilsmannen och när jag kommer dit är damen borta och jag frågar den äldre herren om de har tagit paus. Var varmt och svettigt. Han svarar att jag kan hänga på golfbilsmannen. Det har jag absolut ingen lust med. Killen är uppenbart udda. Mamman talar till honom som att han skulle vara ett barn. Så jag låter honom sticka iväg.
Sen på tolvans tee så är det kö. Då kommer det äldre paret ikapp och kvinnan frågar syrligt “spelar ni ihop nu eller?” Ja då hade jag inget val längre. Slog dock rundans bästa drive och fick beröm av damen. Kändes riktigt skönt.
Frågan är alltså om jag gjorde fel som inte spelade med golfbilsmannen redan från hål sju? Han svarade typ enstavigt på mina frågor och var allmänt märklig. Mamman var bättre men kanske lite näsan i vädret.
På artonde tee kommer en regnskur och då säger han att han avbryter sin runda och rullar iväg. Jag tackar artigt för sällskapet.
I vilket fall så ska jag inte försöka spela ensam mitt på dagen nåt mer. Det går inte. Kände mig i vägen och blev stressad. På morgonen och sent på kvällen möjligen.
Är så väldigt olika också. De flesta man stöter på är jättetrevliga.
Enkelt svar:
Om bokningen har godkänt din starttid som ensamspelare så har du rätt till din rond.
Om du håller ditt tempo (i häcken på framförvarande) så har du möjlighet att neka att gå igenom men bör naturligtvis släppa bakomvarande om det finns fog för det.
Träning på banan, själv, där du håller tempo är alltså helt ok. 2-3 bollar från tee, nån extra boll från samma läge… all fine.
Egon
2:a tävlingsrunda i 72-hålaren. Bästa rundan på 4 år. Bästa tävlingsrundan på kanske 20 år.
77 Brutto, 67 netto. Nu hamnar man på singel igen. Möjlighet till bra pris och definitivt med i toppen av totalen. Om det inte blir total katastrof imorgon kommer man att klara cutten.
Var det du som blev hcp-granskad?
Det är ständigt ett tyckande om vem som skall gå ihop, förbi osv på en golfbana. Sköt dig själv och skit i vad andra tycker så mår du bättre.
Personligen bokar jag hellre in mig i en boll på en fullbelagd bana för det blir ett jäkla väntande annars. Respekt till dig som orkar med det långsamma tempot
Det är väl lite som en skidlift, alla tittar snett på den som åker själv i en 4-sits när det är full kö i systemet… att sen ingen vill åka med dig då dom själva hellre åker ensamma tar man ingen hänsyn till.
Ett bra tips istället för att boka in dig själv är att åka ut till golfbanan och titta från puttinggreen vilka som är på väg ut. Ser det ut som sköna typer och svarar lite positivt när du hälsar så fråga om du kan haka på istället. Med tanke på hur många som bokar in sig och aldrig dyker upp kommer det vara tomt snabbt…
Ett annat tips är att på em/kväll gå ut på 10:an (hoppa på en boll). När du sen kommer tillbaka kan du gå ut på 1:a på en i princip tom bana och får en riktigt skön runda som sträcker över 18 hål…
Min kollega i hcp-komittén tyckte att 4 var ett lämpligt handicap för mig.

2:a tävlingsrunda i 72-hålaren. Bästa rundan på 4 år. Bästa tävlingsrundan på kanske 20 år.
77 Brutto, 67 netto. Nu hamnar man på singel igen. Möjlighet till bra pris och definitivt med i toppen av totalen. Om det inte blir total katastrof imorgon kommer man att klara cutten.
Vinst i denna dagsetapp och delad ledning i sammandraget.
Presentkort på 2000:- gör att man gått 500:- plus på startavgiften.
Även laget är med i täten, 2 bästa resultaten räknas dag 1,2, och 3, alla tre i laget räknas dag 4.
283 slag för vårt lag, 4 efter tätlaget.
Även om jag numer har svårt för tävlingsmomentet är det här tävlingsupplägget bland det roligaste jag varit med om i tävlingssammanhang.
+1 efter 9.
+9 efter 18. Suck
Håll i det här nu. Forumet behöver en vinnare!
Ja verkligen! Kämpa!
jag skulle nekat om jag står och väntar på bollen framför.
skönt att gå själv ibland. har hänt att jag nekat att gå igenom.
förstås då hållit ett bra avstånd och inte stressat dom framför.

Ett annat tips är att på em/kväll gå ut på 10:an (hoppa på en boll). När du sen kommer tillbaka kan du gå ut på 1:a på en i princip tom bana och får en riktigt skön runda som sträcker över 18 hål…
bra tips
Tredje dagen på 72-håls tävlingen.
Nu var det ont i kroppen, inte bra att spela flera dagar i rad.
Träffade inte rent mer än några enstaka slag.
En fairwayträff och en greenträff på 18 är ju inte så bra.
Det blev att kämpa för bogeys idag och såklart 90 slag, 81 netto och förmodligen ett rejält ras i prislistan. Tror dock att jag klarar cutten och blir tvungen att spela imorgon också.
Det blir nog en voltaren-/diklofenak-runda imorgon.
… var en hygglig promenad.
Nån otursstuds och några duffade drives, gav att jag fick kämpa första 9. Sen kom jag igång och gick 1 över par sista 9.
1 pliktslag, 2 birdies, 9 GiR.
Egon
Det är då själve f-n att jag inte kan undvika ett par feta missar varje runda.
Fyra nollor (bästboll, PB) pga rent usla slag.
Merde!