Dagens runda

left is right
right is wrong

Säg det till Mickelson, Watson och MacIntyre (bl.a)…

:slight_smile:

Fick avbrytas efter 12 hål. Värk i höger arm. Suger.

Fick hålla mig till det jag kan bäst istället.

2 gillningar

Nio snabba på Golfarenan. Snabba greener var kul men inte helt enkelt att hantera.

Vi glömmer dagens runda. Vill ni veta nåt så fråga Ballesteros

Doktor Murklan ordinerar vila till fredag så du är redo för det stora eventet. :joy:

1 gillning

Va rätt gött o spela 12.

1 gillning

En 6 hålare.
100%Fir.
Gir 1st chip in på en par 5:a.
2 st landa precis in på green och hoppade bakåt och av green.
Fortfarande kort på allt. 1-2 klubb längder är borta…

Snart är det gött att spela 9 o sedan 7 o…

1 gillning

Utmattningsskada efter husrenovering?

Nej det är en ny skada.

Kom hem till Uppsala igår halv sju. Klockan sju stod jag på rangen. Märkte att det fanns många tider lediga så jag tänkte att jag kör väl nio hål.

Vet inte om jag vilat mig i form men jag stod nog närmare bollen och lite mer upprätt och svingade mycket lugnare. Bolljäveln gick spikrakt. Nästan varje gång. Gjorde par på de två första hålen. Sen utslaget out på trean men par på andrabollen. Sen en lite onödig bogey (chip tvåputt) på fyran. Par på femman. Jättekonstig bogey på sexan. Förtjänade inte att hitta bollen… Par på sjuan.

Sen kom jag ikapp en annan ensamgolfare och vi körde sista två hålen tillsammans. Då var det slut på det roliga. Missade utslagen en aning och hamnade i saftigt högt gräs. Gjorde en bogey på andrabollen på åttan men nian fick jag ge upp. Hoppas att det var den dåliga synen och bristen på middag som gjorde att jag missade utslagen och inte att jag fick sällskap.

Dålig syn ja. Har seglat upp som ett litet problem. Särskilt på kvällen när det skymmer. Har svårt att se bollen så är extra snabb upp med huvudet för att se åt vilket håll bollen åker iväg. Måste skaffa nya glasögon.

Ska ut och spela idag också. Får se om det håller i sig.

1 gillning

Det är jag i ett nötskal men tyvärr inte beroende på dålig syn :woozy_face:

1 gillning

Svag nacke?

Började på ettan med en sånhär

Första tävlingsdagen på 72-hålaren. 73 netto är godkänt när man slog bort 5 bollar.

2 gillningar

90 slag idag. 42 ut och 48 in. Var 2 över efter 6 hål trots en usel chip+treputt på trean. Birdie på första hålet. Men sen rasade det med fyra över på 7-9.

Jag borde ha fått 18 i hcp som jag bad om istället för 12 som jag fick. Kommer ta lång tid att komma ner på singel-hcp igen.

Det är tufft mentalt när man vet att man “kan bättre”. Samtidigt har jag bara gått 5 st 18-håls rundor på 22 år. Det är stor skillnad att prestera på banan jämfört med rangen. Just det där att man slår ett slag i kvarten typ. På rangen kan man justera direkt när man slår ett dåligt slag.

Jag kommer liksom in i det stundvis. Men sen tappar jag det. Är fruktansvärt ojämn.

Från början var målet singel-hcp i år. Nu ger jag det den här säsongen och två till. Dvs innan jag fyller 50. :smile:

Nästa år ska jag försöka vara med!

1 gillning

Då får vi se att få med ytterligare EagleGolf forumist så att vi kan sätta ihop ett oslagbart lag.