Inleddes med en riktigt dålig dubbel och när jag aldrig lyckades ta mig ur djungelruffen på 6:an kändes det mörkt, men 3 över par sista 12 (4 under netto) gav en skaplig poängskörd ändå till slut.
Måste kännas otroligt lockande att gå in i huset efter den starten…
Nä då, slog bollen så jäkla bra i övrigt så det fanns inte en tanke på det. 6:an va bara slarv, tänkte inte på hur jäkla långt jag slagit drivern så slog två klubbor för mycket på andraslaget. Skulle gått för green istället.
Det blev en kvällsrunda på Riksten på söndagen.
Varmt, skönt, stressfritt och slog bollen sällsynt bra på rangen och på puttinggreenen.
Den känslan höll i sig långa stunder, utom runt och på greenerna i sedvanlig ordning. Slår inte sällan en till boll utanför spel, slår några extra puttar om man slagit eller läst en dåligt.
Gör så mycket rätt, och gör så mkt fel, eller de små marginalerna är inte på min sida.
1: svinbra drive, leder till ett ordninärt tvåputtspar.
2: Tvåan en treputtsbogey.
3: Ordninärt par
4: chip tvåputtsbogey
5: ordinärt par.
6: ordinärt par
7: treputtsbogey från högerruffen
8: chip 2 putt från högerkanten.
9: chip 2-putt från högerruffen efter en så klockad spoon å att det saknar motstycke. Hade fw varit längre hade jag legat mitt i.
10: kort par 4, slår igenom fw igen, chip 2 putt bogey
11: dagens kanske märkligaste score. Banans svåraste hål nästan. Vatten på högersidan, dogleg höger, ska man slå runt vattnet krävs en väldigt bra drive. Jag slår ner mig i vattnet i hörnan. Dropp, slår upp tredje på green och sänker putten.
12, 13, 14 ordinära par
15: Sandy birdie
16, 17 ordinära par
18: bogey efter chip.
36 puttar
4 FW Träffar en fw på par femmorna, så jag sätter mig i spel igen efter dom missade.
12 GIR
Tar med mig att jag inte gör värre än bogey. Puttningen tog sig andra nio. Men chippningen måste bli bättre mu, för jag kan ju på övningsgreenen, gör på banan!
100 bollar på rangen. Försöka få lite stabilitet i svingandet.
Som vanligt för mig gäller (förutom normala grejor):
- Inte översvinga.
- En (känsla av) paus på toppen och sedan skifta vikten ordentligt.
Gör jag så, så funkar det hyggligt.
9 hål på Wasa GK. Miserabel standard nu faktiskt. Ruffar och bunkrar tragiska.
Hål 8 har 1 meter höga brännässlor längs hela högersidan.
Vattenhindren helt igenväxta på alla hål.
Undrar om banan finns kvar nästa år.
Vinterbana. Nu är det väl sommar ?
Spelade P&P med bonus-sonen.
Aha. Jag trodde man åkte till Fors om man ska lira P&P söder om stan på sommaren.
Första ordentliga 18 hålaren, Nyköping Östra. Ute vid 7 i dimma, i mål 2,5 tim senare, typ i växlande molnighet. Slog den riktigt bra första 13, sen lite sämre. Fullt njutbar runda. Mest bogies, ovan vid de snabbare greenerna.
Efter 11 hål såg det ut att bli en av de sämre rundorna på ett tag, men bet ihop och gick ett över par in så det blev ändå en fin score till slut.
Att på fyra försök inte kunna träffa 1000+m2 green från 75 meter är ändå så katastrofalt dåligt att man undrar hur man ens tillåts beträda en golfbana ibland.
har du nån speciell lins
alltid så fina bilder med sol
lätt avundsjuk
Alltid fint väder i Sveriges Kalifornien …
Dag att bli vänsterspelare?
Någon som spelar åt båda hållen här inne? Vet att de finns men det är ju inte så vanligt.
Eller till happy golfer på grödinge
Har vänsterklubbar och har börjat spela några rundor per år. Hade ett tag tänkt mig varannan vänster.
Udda klubbor vänster och jämna höger. Kanske man borde öva sig åt “fel” håll?
Hardly. Det är som de sa om Primus på Nefyn. ”[vänsterspelare] should have been drowned at birth”