Dagens runda

Läste rätt missade ändå totalt tills det klickade…
Broms o realese innan kopplingen till annan broms…

The breaks did bite me.

Ta inga ”raster” då. :rofl:

Egon

1 gillning

Märkligt bra trots hälträffar/ tåträffar om vartannat.
Sub 80 . Sänkte iofs många 2m

Magiskt bra drivers, järn sådär o närspel uselt…

Gårdagens runda var hygglig scoremässigt men superb slagmässigt. Sneglade till mig ett tips från en junis och vips så var vänsterbananen som bortblåst med järnen. Visst, miss går vänster men betydligt högre/längre och mer likt ett slag iaf.
Dagens runda gav att trenden med järnen höll i sig. Fick ta någon klubba mindre och det gav en del missar i längd.
Hade det inte varit för saggiga fw’s och studsiga greener så hade scoren bara varit lite dålig.

Egon

Kämpar för att få ner bollflykten, men det går skapligt rakt. Pitcharna som varit bästa vapnet skakade lite. Men fin runda, perfekt väder, inte en människa på banan, runt på timmen.

Bästboll med fru Norrland. Skavde oss runt på 79. Ganska ok mht frun febrig och drogade sig runt banan.
Som oftast ett par usla slag. I dag duffad chip på 16 och 17. Kostade två slag.

Den vanliga rundan med bästa golfkompisen. Blåsigt, 2 klubbors vind.
Dåliga drivar, dåliga inspel, bra närspel. 7 par och 11 bogeys. Tråkgolf, kortaste birdeputten var nog 12 meter. Längsta bogeyputten 2 meter. Bara en bortslagen boll.

1 gillning

… innehöll en bra start och ok spel.
Några missar, lite vänstersväng på några järnslag men långtifrån den sniper-hook jag levt med de senaste 3 åren.

Ny bana idag igen och lite svårt på green var det. Mjukt, studsigt och svårberäknat.
När kompisen studsade över bunkern så hoppade jag i. Flyig sand och oturliga lägen tog åtm. 2-3 slag från scoren. Helt ok ändå.

Egon

Årspremiär på vit tee. Började med en mäktig smäll, men sen gick det utför. Två fairwayträffar och tre greenträffar, men en del hyfsad scrambling.

Bra drive på nian och den här utdelningen. :see_no_evil:

Vibban norra
8.05-12.05
Bra tempo
6 poäng ut
9 poäng in
Dyngtorsk mot brorsan
7 favvobollar
4 skitbollar
“Dyrt” å spela golf

Hur spelade du från otäcka läget ?
En fegpitch ut på fairway ?

Japp. Inte sugen på en dyr tandläkarräkning.

1 gillning

Specialomgång i ligan (extrapoäng). Elva raka par efter bra spel, men för långa birdieputtar. Sedan ett fint inspel på tolvan och en birdie följt av ett högersläpp och bogey på 13 (index 18!).

Nåja, man kan ju inte göra mer än vinna.

1 gillning

Klokt
En kompis förlorade ett öga vid ett liknande läge.

1 gillning

Tog mig tid för en fyra hålare.
Chip/pitch/range o iväg till tee 1…
4 hål och 4 bortslagna bollar ger att vila sig i form inte passar mig.
1:Bogey…
2:Många slag…
3: Birdie där inte ens forumets sämsta puttare kunde missa…
4: Många slag

Strålande sol och härlig värme. Huggormen högg hårt och skoningslöst, men några våldsamt sköna pärlor med drivern värmde så mycket att det faktiskt var skönt med badpremiär efter rundan.

Tvåmannascramble med fru Norrland.
Fantastiskt bra väder hade vi, i alla fall. Det hade varit jobbigt att stå i regnet i 5:40.
:sweat_smile:

Idag roligare runda än i fredags. 3 birdies, 6 hål med dubbel eller sämre.

Det enda riktigt sura var 3:e hålet par5 där jag hade en perfekt drive och 200 meter kvar. Om jag trycker på max kan jag fortfarande komma 200m med spoon. Tyvärr slog jag den lite mycket vänster och var 5cm out.