Dagens runda

Spelade årets bästa golf idag (även om laggputtningen inte funkade) vilket var väl tajmat då det var sista tävlingen i vår golfvecka.
Enda smolket i bägaren var 4-putten från 8 meter på sista hålet vilket innebar att jag blev tvåa på sämre hcp.
En 3-putt hade säkrat seger i A-klassen och en 2-putt hade tagit mig till delat scratch pris… :grimacing:

På tal om B60 så gjorde han ett gästspel så det var trevligt att få byta några ord över en lunch efter rundan.

2 gillningar

Bra spel i nio. Krafsade mig runt på 39 slag trots en dubbel (vattenplask).
Sedan blev det…varierande resultat Slutade på 87 efter en 48(!!) på 10-18. Jaja, nya tag i morgon.

Fint väder så jag bokade In mig på Sigtuna. Treboll, 1,5h första nio, fick gå genom trebollen framför som behövde “vätska” släppte igenom oss så andra nio på 1,5h till. Trevligt sällskap gav 39p.
Bra dag att smita från jobbet!

2 gillningar

Hade inte slagit ett slag på tre veckor så hade inga större förhoppningar på dagen, han dessutom inte ens känna på farten på övningsgreenen innan jag gick ut. Att LETAS var här föra två veckor sedan märktes då de släppt upp rejält med tjockruff på många nya olika ställen.

Något slag bättre än hcp blev resultatet och ett nytt årslägsta på hcp.

?

Ladies European Tour Access Series, alltså undertouren till damernas europatour.

Var en riktig snooze-fest med två gubbar som sköt 121 och 93 … :see_no_evil:

Började med sex enputtar de första sju hålen och var två under par på Norra (tre bättre), men sedan tröt mitt fokus i det usla speltempot.

Igår däremot - då var det en riktigt skön promenad i solen med en nitad driver off the deck som höjdpunkt.

Gårdagens eftermiddagsrunda på tre timmar blev idag en förmiddagsrunda på 4.40 :cry:

Det hela är en fråga om inställning.
Vad vi vill och kan påverka är 2 olika saker.

Spela kontinuerligt tävlingar i bästboll/greensome/scramble med löpande start, så kommer du lära dig att hantera det du inte kan påverka.

Egon

Kom in på strax under fem timmar efter att ha letat boll på helt nya ställen i sällskap med min polare och två killar som sköt 121 och 93. Tungt att hålla uppe fokus i det tempot. Synd när jag var två under par efter sex hål.

Fick in två rundor i helgen.
Lö morgon var en “tävling” på Waxholm med de bättre spelarna från klubben. Kom inte sist, men hade inga förväntningar om någon framskjuten placering, även om jag hade spelat bra. Nu var det från vitt, hekometertee 65. Slog faktiskt ganska bra utslag, men puttade som en kratta, det mittemellan var lite si och så. Den största skillnaden från den tee jag normalt spelar är att par treorna blir långa. Att det skiljer 30 m på en par 5 gör knappast någon skillnad för mig, men det är en betydlig skillnad då det gör det på en par trea. Men man får chansen att slå många fler lite längre järnklubbor på andraslaget. Gick några slag sämre än hcp både på ut och invarvet. Och ett par störande saker som är typiskt mig är missade kortputtar. Man ska bara knacka i den och missar. Ställer inte upp sig ordentligt, kollar inte lut mm, utan “ska bara”. Missade tre sådana.

Sen till söndag em och en runda på Gripsholm med den ganska nya golfaren sonen. Han slår ganska långt lilleman, men blir det snett så blir det snett på riktigt. Eller liten och liten, han har passerat mina 190 cm och uppvisar inga signaler om att stoppa.
Han missade en birdieputt på 12:an och hämtade sig inte riktigt efter det utan var “bara” -9 mot hcp.
Mitt eget spel var lite som på lördagen fast med bättre puttning. Inledde min vana trogen med en bogey. Följde upp med en birdie.
Två dubblar på invarvet, varav den andra var mer slarv efter ett bra utslag, den första pga vattenbesök.
Dagens slag kom på 17:e, skavde fram en J8 till höger om högra greenbunkern, flaggan står kort höger. Så, över bunker till en kort flagga. Lägger upp den till död, typ 0,67 cm kort i linjen med en öppnad 58a

Jobbigt när man fastnar.
Du får väl ansa ditt lö då, så går det nog bättre. :rofl:

Egon

Det värsta är att jag tycker att det är kul att putta.
Och visst, de klubborna som jag hade in är normalt längre, men då jag inte träffade riktigt lika många greener borde man ju tycka att de svårare inspelen borde ge chippar ur ganska bra lägen. Men de var ju inte särdeles bra de heller.

Tittade i scorekortet efter Waxholm.
4 över hcp
3 bortslagna bollar, 3 bollar i vatten.
Kan ju spela hyffsat om bara bollarna tyckte bättre om mig…

Nio. Slog bollen rätt bra på det stora hela.
En birdie.
En riktigt dåligt slagen putt, blev till en treputt.
Åsså en missad wedge från 90m, plask i dammen. Suck…

Inte riktigt dagens runda…

Men efter dagens runda gick jag upp till rangen för att testa lite driverslag och fick dessa siffror. :muscle: :muscle:

1 gillning

Haha. Inte så illa pinkat. Kom ett lågsniffande flygplan i vägen för radarn?

Haha bra svingat, misstänker att det inte är mph eller ett mätfel annars så har du högre klubbhastighet än Kyle Berkshire om vi räknar på 1,5 i smash factor. :grin:

Haha, någon jävel hade mixtrat med inställningarna så att den visade km/tim.
Det hade varit trevligt att cruisa runt 190 mph med J7. :laughing:

Andra semesterrundan på mellanbanan. Mycket behaglig, bara bromsarna störde lite. Bra väder, svalt, bara en liten bris. Har kollat lite på need_golf och även om jag inte kan få till hans kroppsskruvande start på nersving har han bra saker att visa, inte minst hur högerarmen skall jobba i baksvingen. Slog inte ett enda dåligt slag på 9 hål, kom in på fem över, bra för mej. Allt är lite för högt och för kort även om det är rakt, tror att det är den där kroppsframvridnigen i starten som skulle ge mig metrarna jag saknar. Alla gurus pratar om den, Kasper Hedblom då han härmar DJ mm. Men en trevlig morgonrunda.