Dagens runda

Nio hål på Halmstad Golfarena i mycket hård vind. Riktigt kul femboll och avslutade med bra bunkerslag till halvannan meter och putten klockrent mitt i hålet för par och seger på bättre handicap.

… det blåste på Åhus västra.

3 gillningar

Ställde in. Det blåste 10(18) och regnade.

1 gillning

Hade du varit skotte hade det varit vardag.

Första rundan på en och en halv vecka pga. handledsproblem.

Slog bort utslaget på 1:a hålet, måste ha varit en trädträff vi inte såg. Bollen borde ha legat väl synlig i den välklippta semiruffen.

Därefter gick det bra, 6 greenträffar på hål 2 till 9. 5 av dessa var bra läge för birdie men bara en trillade i. Efter 9:an avslutade jag då det fortfarande är lite känningar i handleden.

Tredje gången i år där handicappet blir lägre på 5 reggade rundor.

9 hål på Upsala GKs lilla bana. 7 över par. Slog inte bort en enda boll. Men chip-tvåputt, treputt, fel wedge pga stress efter genomsläpp så tyckte inte att jag hann kolla avståndet så 10 meter kort, toppad wedge över green, chip-treputt på en green med två platåer, gps:en visade 99 meter eller var det 119? Blev en klubba fel… Ja bara allmän oskärpa. Slog inte bollen perfekt alla ggr heller men ja. Det får duga. Ett fall framåt.

1 gillning

Mycket potential till förbättring bara genom en aning bättre fokus. Kanske lira med någon som bara går med och är bollplank för alla dina funderingar? I många fall fattar man korkade beslut bara för att man inte verbaliserar dem. Om du säger högt för dig själv vad du tänker kan det räcka. Det där klassiska, “det går nog” har kostat många slag och inte sparat många sekunder.

1 gillning

En bidragande orsak till splittringen är att jag spelar med min nybörjare till son (13 år) och jag är ännu mer nervös när han ska slå. :laughing: Tyckte dock han spelade riktigt bra första 6 hålen. Han är anmäld till en grönt kort kurs i augusti och det kommer han klara lätt. Stora framsteg senaste veckan bara.

Mitt eget spel hamnar liksom i andra hand när vi är ute. Men det är det värt. Är så roligt att se hur han blir bättre och bättre. Men tyvärr har han ärvt mitt lite skakiga psyke. :grimacing:

1 gillning

Fint väder. Trevligt spelsällskap. Långsamt tempo (4:30-ish). Uselt spel av mig.
I morgon nya tag.

Nio hål på Golfarenan. Delade matchen med grabben, men fick nästan be om ursäkt när tre duffar orkade precis in på green och en råtopp stoppades precis lagom mycket i ruffen för att rulla fram pin high.

Känns igen! Kunde aldrig spela bra själv när jag spelade med sonen när han var liten. Nu är han 28 år och för ett par veckor sedan spelade vi en runda för första gången på 10 år. Då var det helt lugnt och jag gjorde årets bästa runda - 43 poäng! :slight_smile:

Golf är märkligt…

2 gillningar

Ett över par efter fem spelade. Tre GIR, en chip/enputt, en chip/tvåputt.
Sedan blev det :zap: och därmed avbrutet spel.

1 gillning

Bra i15 hål , sen patetiskt dåligt med 3 bortslagna. Suck

Bästa ball striking-rundan i mannaminne. Så oändligt skönt att träffa bollen rent gång på gång. Bara synd att jag överläste massor av bra birdiechanser – å andra sidan räckte det till en ny sänkning och lägsta handicapet någonsin!

3 gillningar

Ensamrunda på kvällen. 5 hål med 2 bollar och 5 hål med en boll. 70% fairwayträffar, den mängden fairwayträffar är lika sällsynt som ljushyade på Kameruns avbytarbänk.

1 gillning

Ta med några bollar till så kanske du klarar 18 hål.

Egon

Spelar möjligen 18 imorgon, dock beror det på handleden. Idag kändes det bättre än igår.

Ställdes in pga åska o skyfall.
Spel igår i imorgon ändå så det gjorde inte så mycket

I dag spelade jag på mitt hcp för första gången den här säsongen. Det är visserligen lite högre än vad jag startade säsongen på men känns ändå som en stor seger sett till att jag för någon månad sedan var osäker på om jag skulle kunna spela något över huvud taget i år.

Det återstår lite finlir och finslip men nu börjar resan mot EGO! :smiley:

5 gillningar

Fick göra en B60 idag. Skall se om det hjälper att få ner luftmotståndskoefficienten på dagens runda.

4 gillningar