Nio.
Spelade bra i åtta. Sedan en banan från tee och så blev scoren 43 istf 40-41.
Många riktigt bra slag idag, men ”bara” 74, trea i ligan och en liten sänkning till 2,3 eftersom jag var iskall på greenerna. Golf #birdie #lim @halmstadgk
Skön wedge lite förbi flaggan och så backspinn precis förbi hålet. Härligt med en easy birdie!
Säsongens andra deltagande i tävling på hemmabanan, som vanligt väldigt stort intresse när det är fråga om par eller lagtävlingar. 86 anmälda och startande par i tryall.
Berra med partner var inte på topp men vi kompletterade varandra bra och hade alltid en boll i spel. Dock var vårt närspel bitvis miserablet. 2 stycken chipp+treputt och därutöver två missade korta kortputtar bidrog till att vi inte kom på prisplats.
Första rundan med för mig bra score i år. 3 över på mellanbans 9 hål, kanske motsvarande 5 över på en fullängdsbana. Svingen var inte bättre än vanligt, bara spelet runt greenerna. Tränade lite chip och pitch under kortsemester på Öland, välbehövligt!
Fyrmannascramble med våra mesta golfkompisar. Bra väder. Ungefär det väntade tempot (5:30). Lite för dåliga inspel för att rulla i många birdie. Det blev två eagle, fyra birdie och en skitbogey (pga tvungen välja viss persons utslag). Netto 59 räcker inte långt. Vinnarscoren var väl 54-55 eller nåt sånt.
Jag verkar ha fått fart på drivern. Många bra utslag. Vinterns skivstångsträning, helt klart.
Efter regn kommer solsken. Härlig kvällsrunda med familjen. Limmade inspelet på sista för birdie och delning av bästbollmatchen. Lovely!
Bra pärla på ettan, många fina slag, men helt iskall på greenerna till 17 där jag fick i en femmetare.
Fegt att slå ut med järnklubba.
Tänk på att jag är en gammal man.
Om alla EG-event läggs ner kan du ju behålla det också.
Egon
Nio.
Par på ettan. Så långt, allt väl.
Sedan var det någon som bytte ut mina klubbor mot ett likadant set med 5-10 mm kortare skaft; en vråltopp på tvåan följt av massor av tunna slag.
På åttan bytte de tillbaka till mina vanliga skaft igen.
Par på åttan, par på nian.
Det är ett dj-la spel, det här.
hade visst Kungsängen slopat om Kings sedan förra helgen.
Två slag tappade jag
…spelade vi Vaxholm. Nedanför 15:e tee lämnade vi bagarna för att slå ut 50 meter därifrån. När vi kommer tillbaka till bagarna har de haft besök av kråkor. Alla dragkedjor öppnade på min bag. En påse peggar var tömd och spridd på marken, en påse nötter var snodd och ett par tomma plastpåsar var utdragna. Facket med plånbok och bilnyckel var öppnat men som tur var hade de inte snott något där. Kluriga djur…
Hur var banan?
Kings var blöt…
Banan var helt ok, den låg bara lite vid sidan om var bollarna landade. Om de lyfte.
Lämna tre slag är sådär. Men kul med drive-järnåtta-enputt för eagle.
Och så en klämd wedge över flaggan på sista, spinn tillbaka och närmast hål. Birdieputten mitt i hål – för två poäng …

Var spelet långtifrån där jag vill att det ska vara, sneda och tunna järnslag med en ynka GiR (på sista hålet).
Trots det 6 över i blåsten med 23 puttar.
Egon
Blev 9 hål på pay and play med min son idag (också). Blir generellt väldigt mycket 9-hålare och få 18-hålare.
Tror det blev 15 poäng och då fick jag ändå plocka upp på 6:an. Blåste full storm och besvärliga ljusförhållanden så det var svårt att se bollen när man slog mot solen. Lite molnigt osv. Tappade flera slag från tee som jag helt enkelt inte såg var de tog vägen. T ex på sexan. Dogleg vänster men jag brakade rakat fram och hamnade på en annan fairway. Sen tog sidvinden andraslaget och hamnade i högt gräs med borttappad boll som följd. Då gav jag upp det hålet.
Slog en provisorisk på sexan med min nya driver över doglegen. Blev helt perfekt. Slår nästan rakare med den än med min spoon som jag slog första bollen med. Lite klurigt att veta hur mycket vinden tar också. I vindstilla kan man gena lite med en järnfemma.
I övrigt känner jag att mina grova misstag blir färre och färre. Det enda jag begär är att hålla bollen i spel och håla ut på alla hål. Vill inte typ slå en boll 50 meter in i skogen och sen sätta P-bollen i närmsta vattenhinder… Vill helst undvika duffade chippar och sockets osv också. Men om jag spelar dåligt i övrigt och missar nån putt är inte hela världen.
Bästa slaget var nog nästan en järnfemma rakt in i vinden och mot solen. Pin high på ca 145 meter, men typ 7-8 meter vänster. Tee långt uppe i skogen och psykologiskt jobbigt utslag.