… På araslöv. Säkert 100 slag men slutade räkna. Enda behållningen va två drivar på 265m. Hur vet jag det? Jo det va 260m till vattnet…
Inte dagens runda men åtminstone kvällens “ut på banan och experimentera”.
Tanken var först att enbart testa 2 gamla driverskaft men på hål 2 kom jag på att jag även skulle testa att hålla klubban på ett nytt sätt. Nytt och nytt går dock att diskutera då det var en tillbakagång till hur jag höll klubban för 10 år sedan.
Hål 8 på Lakes skickade jag ut 8 utslag.
Det sämsta var i semiruffen till vänster och 280 meter långt.
Sedan hade jag 5 stycken stabilt på fairway strax innan fairwaybunkern vilket var ca 295 m från tee, och dom sista 2 låg på fairway höger om samma bunker men 302/305 meter från tee.
Varför slår man inte så hela tiden…
Svårt att träffa semiruffen även när man försöker…
Rätt vinglig från tee, många p-bollar. Regnigt och lite svårt att få fram bollen till hål, men man får gilla läget.
Fräsigt att göra 7 birdies samma runda. Är det nytt personbästa?
En del kan det här spelet.
Ja. Men jag har gjort det ganska många gånger. Sex birdies och en eagle en gång också.
Man skall inte spela för bogey på ALLA hål!
(grattis till birdien på 9:an)
Jag hatar Wermdö så jag är galet nöjd med den här rundan.
9:an spelades drive-spoon-putt.
Blev det ingen sänkning efter rundan den 20:e?
Otroligt! Imponerande. Min släkting har pendlat mellan 0 och 0,5 i hcp i bra många säsonger, men har aldrig gjort fler än 4 birdies samma runda (samma antal som mig, dock har han gjort det betydligt fler gånger). Undra vad det beror på, antar att ditt närspel är rätt starkt?
Jag är inte helt oäven på chippar och puttar. Rätt bra längdkontroll med järn och wedgar. Men framförallt har jag skjutit lågt en hel del gånger så jag funderar inte på det medan jag lirar.
… och så känner du ju varenda grässtrå på banan.
Egon
Halvvägs i Korven (gubbatävling i Tylösand varje tisdag). Synd att man slog bort bollen på tvåan och spann av green på femman.
Många bra slag, men massor av puttar kort i linjen, en bortslagen boll och så körde ryggen ihop sig på slutet. Oh, well – there’s always next time.
Jäklar vad mitt handicap gått åt pipan på sistone.
/Edit: gissar att det blir så här nu ett tag.
Grattis, bra spelat och formen håller i sig.
Dagens runda var helt ok i 11 hål. Visst, ett par skitslag ingick men på det hela taget helt ok.
Sedan blev det öken.
12/trippel, 13/dikesbesök, 14/bogey, 15/en kantad lobb, 16/en topp ned i en bäck. Där gav jag upp. Vi hade i alla fall tur med vädret.
Årets första axelproblem höll i sig 4 veckor med de normala värk-hela-tiden problemet.
Nytt för detta år är att känseln i armen/handen inte är 100% efter de 4 veckorna. Stickningar ungefär som när en kroppsdel “somnat” när den varit i dålig position en längre tid, t.ex. i kläm i sömnen, är nu konstant. Kanske är det dags för ett läkarbesök ?