Dagens runda

Lugn sving, kontrollerad baksving och bra tempo. Lika med bollträff!

Slog inte många dåliga slag idag, inte bara för att det var foursome.

Nio. Bästboll med P, mot fru Norrland och P:s fru. Herrarna vann med 2/1.

Nu är spelet officiellt tappat…
Fan vad risigt jag spelar. Det är många dåliga utslag, många dåliga wedgear och dessa jävla korta puttar som missas.
Tåträffarnas paradis med drivern, och om jag mot alla förmodan får på ett bra utslag, då missar jag inspelet.
4 FW
10 greener
38 puttar
Allt slås samman till 85 slag.

Jag måste få igång utslagen, det för börja där, jag har fokuserat mkt av rangesessionerna med att slå wedgear, så det är ett slag som jag känner mig bekväm med, likaså chippning. Det innan och efter är darrigt.

Lite besviken på att du inte fick ett speciellt bunkerpris :grin:

1 gillning

Gick ner i min första bunker på hål 33, men då kom jag på att det inte alls va mitt första bunkerbesök :smiley:

Tvärtom för mig, men ändå samma.
10-12 fw’s 2-3 Gir och 24-26puttar.
Score ligger lite över 80 ibland under men oftast över.
Att man vet var felet ligger gör inte saken bättre. :pensive:

Egon

Vi skulle köra scramble ihop alltså…

Den teorin funkar ibland även i praktiken.
Greensome i lördags… 7/11 GiR. Alltså nog för att jag träffar en hel del fw’s själv men att få spela på medspelarens ”några meter närmare” hjälper tydligen.

Egon

1 gillning

Nio hål.
Hittade vad som nog är rätt vinkel på handleden i baksvingen (toppen). Slog magiska wedgar! Vilken känsla! Träffade pinnen på ettan och hade totalt tre riktigt bra birdielägen. Satte två. Tramsade och gjorde dubbel på nionde så det blev 40 slag, från blå tee.

9 hål efter mötet i bankommittén, andra smärtfria rundan för säsongen. Återfick fjolårets längder på järnslagen, troligen tack vare att det gick att vrida upp ordentligt när det inte gjorde ont.
Slog tre inspel över greenen, hjärnkontoret hade inte förstått att fjolårets längder var tillbaka.

Vilamoura Old Course. 11 på stimpen och fantastiskt väder. Vilken dag!

3 gillningar

Snygg bild.
Tur att man är säker i sin sexualitet. :joy:

Egon

2 gillningar

Kul med en proffsfotograf som tar bild på alla som spelar och erbjuder en liten ”tri-fold” med två bilder på spelaren och en på alla i bollen. Lite flume-ride på Liseberg, men kul när bilderna blir bra.

2 gillningar

På gårdagens runda satte jag chipp nr 10 för säsongen, på 19 rundor. Brukar vanligtvis inte hålla räkningen, men det här är något form av “personbästa”. Eller ska man kalla det personsämsta? För alla satta chippar skvallrar nämligen om det lååga antalet greenträffar :smile:

1 gillning

Det är score som räknas. GIR och tvåputt är sämre än missad green och sänkt chip.

Skulle dock gissa att statistiken säger att det är troligare med birdie från green än från utanför green?

1 gillning

18 hål på hemmabanan idag, 5 bortslagna bollar. Ingen av bollarna hann bli slitna i skalet.

4 gillningar

Även en blind höna…

Vilamoura Millennium i tisdags (efter 18 på Laguna). Laddade med chokladfondant, vilket tydligen var ett framgångsrecept. Drive-träfyra på fyran för en “big bird”, drive-drive på långa åttan och sandy-birdie samt drive upp i greenkant på sista och chip-enputt för ännu en birdie. Not too bad!

Midsommargolfen i fantastiskt väder. 6-6-6 från gul-blå-röd visar tydligt att jag borde bli damgolfare …